شناسهٔ خبر: 66972138 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

با ترور 37 نامزد؛ مکزیک فردا مرگبارترین انتخابات تاریخ خود را برگزار می‌کند

صاحب‌خبر -

شفقنا- مکزیک در حالی فردا شاهد برگزاری انتخابات سراسری است که با ترور نزدیک به 40 تن از نامزدها، مرگبارترین روند انتخابات در تاریخ معاصر این کشور رقم خورده است.

به گزارش شفقنا، شبکه خبری «الشرق» عربستان سعودی عصر امروز (شنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که خونین ترین روند انتخابات در تاریخ معاصر مکزیک فردا (یک شنبه) با برگزاری انتخابات سراسری به پایان می رسد جایی که تاکنون 37 تن از نامزدهای انتخابات در نتیجه حملات مختلف ترور شدند و آخرین مورد نیز مربوط به نامزد تصدی یک منصب محلی در استان پوئبلا در مرکز این کشور است که دیروز (جمعه) در جریان یک گردهمایی انتخاباتی کشته شد.

بنا بر این گزارش، دفتر دادستان کل استان پوئبلا در همین رابطه اعلام کرد که «خورخه هوئرتا کابررا»، نامزد عضویت در شورای محلی شهر «ایزوکار د ماتاموروس» در جنوب غرب این استان در جریان یک حمله مسلحانه هدف گلوله قرار گرفته و جان خود را از دست داد.

داده های شرکت مشاوره امنیتی «اینتگرالیا» در این باره نشان می دهد که شمار نامزدهای ترور شده در روند انتخابات سراسری سال جاری میلادی در مکزیک به 37 تن رسیده تا رکورد قبلی ثبت شده در انتخابات میان دوره ای سال 2021 این کشور با 36 تن، شکسته شود.

این در حالی است که جرایم خشونت آمیز به یکی از شاخص ترین مسائل در جریان روند انتخابات ریاست جمهوری سال جاری مکزیک تبدیل شده جایی که در میان افزایش نرخ جرایم قتل در این کشور، حزب وابسته به «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور»، رئیس جمهوری کنونی مجبور به ارائه دفاعیه در این رابطه شده و در سوی مقابل نیز، حزب اپوزیسیون به دنبال بهره برداری از این مسئله برای درخواست تغییر است.

در حالی که شرکت اینتگرالیا همچنین 828 حمله دیگر بدون تلفات جانی به نامزدهای مختلف در جریان روند کنونی انتخابات سراسری مکزیک را به ثبت رسانده، پیش بینی می شود که در انتخابات ریاست جمهوری «کلودیا شینباوم» به عنوان نامزد حزب حاکم به پیروزی برسد و به نخستین رئیس جمهوری زن در تاریخ این کشور تبدیل شود.

خبر اصلی را در الشرق ببینید

نظر شما