شناسهٔ خبر: 66972036 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

پرداخت هزینه تحصیل دانش‌‌ آموزان مستعد 4 دهک پایین

علی بهادری جهرمی عصر امروز در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان در اردبیل اظهار داشت: در دولت سیزدهم جذب نیرو در همه حوزه‌ها با محوریت کانون ارزیابی انجام شده تا هیچ کس بدون طی شدن روال قانونی شرکت در آزمون استخدامی و انجام مراحل مختلف ارزیابی امکان استخدام در نظام اداری و اجرایی را نداشته باشد.

صاحب‌خبر -

سخنگوی دولت ضرورت توجه به عدالت آموزشی و پرداخت هزینه از محل هیأت دولت را برای دانش‌‌آموزان مستعد چهار دهک پایین برای تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان خبر داد.

به گزارش تسنیم، علی بهادری جهرمی عصر امروز در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان در اردبیل اظهار داشت: در دولت سیزدهم جذب نیرو در همه حوزه‌ها با محوریت کانون ارزیابی انجام شده تا هیچ کس بدون طی شدن روال قانونی شرکت در آزمون استخدامی و انجام مراحل مختلف ارزیابی امکان استخدام در نظام اداری و اجرایی را نداشته باشد.

وی از احیای جشنواره شهید رجایی با نگاه تحولی دولت خبر داد و تصریح کرد: دولت به شدت با مفاسد اقتصادی و رانت مقابله کرده و این فسادستیزی محدود به فساد اقتصادی نبوده بلکه با فساد فرهنگی، فساد در کنکور، سند 2030، فساد اداری، سیاسی و سایر فسادها برخورد کرده و حتی شاهد برکناری و عزل مدیران ناکارآمد و متخلف با تاکید رییس جمهور بودیم.

سخنگوی دولت سیزدهم گفت: آنچه که در مناظرات به دروغ به رئیس جمهور نسبت داده شد، ازهرالشمس بود چرا که رییس جمهور کشورمان اگر مدرک دکترا نداشته باشد، امکان حضور در این رقابت‌ها را نداشت و آن کس که به او اتهام 6 کلاس سواد را زد، مردم به دروغ او در همان روز مناظره پی بردند.

بهادری جهرمی استاد راهنمای رییس جمهور را در مقطع دکترا و دفاع از رساله محقق داماد اعلام کرد و افزود: این شخصیت از مؤسسان دانشکده های حقوق در کشور بوده و جز چهره‌های ماندگار علمی است و رییس جمهور با عالی‌ترین نمره مقطع دکترا را سپری کرد و از رساله خود نیز دفاع انجام داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: فضای سنگینی که از سال 1401 بر کشور حاکم بود، با تلاش برخی رسانه‌های داخلی به فضای سرد، تلخ و سیاه‌نمایی دامن زد تا بسیاری از حقایق و واقعیت‌ها نیز دیده و شنیده نشود.

سخنگوی دولت سیزدهم اضافه کرد: نمونه این فضاسازی‌های کاذب فرو ریختن ساختمانی در اهواز بود که همزمان با آن، حادثه دیگری در آمریکا رخ داد که برجسته‌تر از این حادثه دلخراش ما شاهد فضاسازی‌های کاذب و سیاه‌نمایی علیه دولت در این ماجرای فرو ریختن ساختمانی در اهواز بودیم.

بهادری جهرمی بیان کرد: به نسبت 45 سال گذشته، در دولت سیزدهم کارهای تحولی و انقلابی انجام شده که قطعا در آینده آثار مثبت آن نمایان خواهد شد.

وی به جذب معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه در گذشته جذب به تناسب خروجی معلم از نظام تعلیم و تربیت انجام نشده، ما با کسری معلم روبه‌رو هستیم و به همین خاطر مجبور به برگزاری آزمون استخدامی و جذب از طریق کانون‌های ارزیابی هستیم.

سخنگوی دولت سیزدهم مخالفت سفت و سخت رییس جمهور شهید را با تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها یادآور شد و تصریح کرد: رییس جمهور شهید تاکید داشتند که از مهرماه سال 1401 باید مدارس و دانشگاه‌ها فعالیت خود را به صورت حضوری آغاز کنند و برای جبران عقب‌ماندگی‌ها کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی برای دانش‌آموزان و معلمان برگزار شود.

بهادری جهرمی گفت: در یک ماه اخیر و با پیگیری‌های رییس جمهور شهید به عنوان آخرین یادگاری شاهد ابلاغ آیین‌نامه‌های ارتقای مهارت‌آموزی در آموزش و پرورش بودیم که به دنبال آن آیین‌نامه ارتقای مهارت‌آموزی دانشگاه‌ها نیز تصویب و ابلاغ شد.

سخنگوی دولت ضرورت توجه به عدالت آموزشی و پرداخت هزینه از محل هیأت دولت را برای دانش‌‌آموزان مستعد چهار دهک پایین برای تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان خبر داد و افزود: در همین استان اردبیل بیمارستان نجف‌زاده که قبل از دولت پیشرفت فیزیکی نداشت، در این سه سال 30 درصد پیشرفت داشته و پروژه با سرعت بیشتری اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما