شناسهٔ خبر: 66971973 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

جاهای دیدنی بالی؛ در بالی کجا برویم؟

اگر قصد سفر به یکی از کشورهای زیبا و دیدنی کرده باشید، با گزینه‌های مختلفی روبرو هستید. اندونزی یکی از مقصدهای گردشگری است که با سفر به آن، همیشه خاطرات فراموش نشدنی دارید که آن را فراموش نخواهید کرد. در این کشور جزیره‌های زیبای مختلفی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها جذابیت خاص خود را دارند.

صاحب‌خبر -

 

بالی جزیره‌ای از کشور اندونزی است که با داشتن ویزای اندونزی به راحتی می‌توانید به این جزیره دیدنی و جذاب سفر کنید. اما دیدنی‌های بالی کدام هستند؟ در ادامه به بررسی مهم‌ترین دیدنی‌های جزیره بالی می‌پردازیم تا برای بازدید از آن‌ها در سفر به این جزیره برنامه‌ریزی کنید.

دیدنی‌های بالی کدام هستند؟

بالی یکی از 17 جزیره اندونزی و یکی از قشنگ‌ترین آن‌هاست. همین مسئله باعث شده تا این جزیره شهرت جهانی پیدا کند و هر سال هزاران میلیون‌ها گردشگری برای بازدید به آن سفر می‌کنند. طبیعت فوق‌العاده‌ای دارد و آب‌وهوای آن زبان‌زد گردشگران مختلف دنیا است. اگر قصد سفر خارجی دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً برای یک بار هم که شده از این جزیره زیبا و دیدنی بازدید کنید. اما در این جزیره باید از کدام جاهای دیدنی بالی بازدید کنید؟

چند مورد از مهم‌ترین دیدنی‌های این جزیره زیبا و دیدنی که تنها با داشتن ویزای توریستی می‌توانید از آن بازدید کنید، عبارتند از:

ساحل سانور

یکی از جاذبه‌های دیدنی جزیره بالی که تحت هیچ شرایطی نباید از آن گذر کنید، سواحل آن است. ساحل سانور از دیدنی‌ترین و زیبا‌ترین سواحلی است که در این جزیره قرار دارد. این ساحل در جنوز شرقی جزیره بالی قرار گرفته است که البته استراحت کردن در آن روحتان را تازه می‌کند.

همین مسئله باعث شده تا ریلکس کردن در این جزیره یکی بهترین تفریحات گردشگری در جزیره بالی باشد. ساکنان این منطقه برخوردی گرم و صمیمانه دارند و همین مسئله لذت بازدید از این ساحل را دو چندان می‌کند.

ساحل سیمیناک

اگر اهل ساحل‌گردی و تفریحات ساحلی باشید، ساحل سیمیناک می‌تواند یکی دیگر از بهترین جاذبه‌های دیدنی بالی باشد. این ساحل در واقع باقی‌مانده‌ای از شهر کوتاه به حساب می‌آید که اگر در آن قدم بزنید، منظره‌های بسیار زیبا و فراموش نشدنی را چشمتان می‌خورد.

مردم محلی این منطقه مهمان‌نواز و مهربان هستند که این مسئله باعث می‌شود تا در طول اقامت خود در این جزیره، هیچ‌گاه احساس غربت به شما دست ندهد. رستوران‌های این منطقه هم غذاهای مختلفی سرو می‌کنند که به شما کمک می‌کند تا بتوانید از خوردن غذاهای بی‌نظیر و خوشمزه آن نهایت لذت را ببرید.

معبد پورا لوهور

اگر به بالی یا اندونزی سفر می‌کنید، بعید است که بازدید از معابد این جزیره برایتان جالب نباشد! در بالی معبد پورا لوهور وجود دارد که در واقع یک معبد هندو است. شهرت این معبد جهانی است و در نوک یک صخره بلند قرار گرفته است. در این معبد می‌توانید مراسم‌های جذاب و خاص مذهبی را بازدید کنید و لذت ببرید.

16

البته لازم است بدانید که بخش‌هایی از این معبد به روی بازدیدکنندگان بسته است و نمی‌توانید به آن بخش مراجعه کنید. با این وجود، بخش‌های دیگر این معبد به قدری دیدنی است که نظرتان را جلب می‌کند.

شهر سمینیاک

اگر به دنبال یکی از دیدنی‌ترین شهر‌های جذاب بالی هستید، شهر سمینیاک می‌تواند نظرتان را جلب کند. در شهر رستوران‌ها، مراکز خرید و... وجود دارد. اگر به همراه دوستان خود به بالی سفر کرده‌اید و به دنبال شهری هستید که بتوانید یک نوشیدنی جذاب و منحصربه‌فرد میل کنید، این شهر گزینه مناسبی است. چرا که در کنار اسکله آن می‌توانید تفریحات دریایی را تجربه کنید، نوشیدنی میل کنید و در نهایت به سراغ رستوران‌هایی که غذاهای خوشمزه سرو می‌کنند بروید.

پیشنهاد می‌کنیم بازدید از این شهر را از دست ندهید و از بازدید آن نهایت لذت را ببرید.

جنگل اوبودمانکی

یکی از مناطق حفاظت‌شده زیبا و دیدنی که در جزیره بالی قرار گرفته است، جنگل اوبودمانکی است. در این جنگل حفاظت‌شده تنوع گیاهان، درختان و جانوران بسیار زیاد است. همچنین آب‌وهوای دلپذیر آن به شما کمک می‌کند تا بتوانید دور از هیاهوی شهر استراحت کنید و لذت ببرید.

اگر به عکاسی علاقه دارید، حیات وحش این منطقه نظرتان را جلب می‌کند؛ مثلاً می‌توانید تصاویر بسیار منحصربه‌فرد و جذابی از میمون‌های نژاد ماکاک ببینید. بقایای کاخ سلطنتی هم در این منطقه وجود دارد که می‌توانید با کمک تورهای فعال، از آن در کنار سایر جاهای دیدنی این جنگل بازدید کنید.

اوبود بالی

در بالی مناطق زیبا و دیدنی زیادی وجود دارد اما اوبود بالی واقعاً منحصربه‌فرد است! این منطقه دارای طبیعت و کوه‌های بسیار زیبایی است که می‌توانید از دیدن آن لذت ببرید. اما منظره زیبای آن تنها دلیل جذابیت آن نیست، بلکه تاریخ و فرهنگ آن است که جذابیت این منطقه را بیشتر می‌کند. در این منطقه موزه‌های زیادی وجود دارد که آثار هنری و تاریخی کشور اندونزی را به شما نشان می‌دهد.

جالب است بدانید که دلیل شهرت این منطقه، فیلم eat pray love که پس از آن توسط گردشگران سراسر دنیا شناخته شد.

جزیره نوزا لمبونگن

اگر به دنبال یک ساحل دنج و پر از آرامش می‌گردید، احتمالاً جزیره نوزا لمبونگن می‌تواند نظرتان را به خود جلب کند. در این جزیره تفرحیات آبی مختلفی وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به شنا، ماهیگیری، ریلکس کردن، اسپا و... اشاره کرد. اگر از زندگی روزمره خود خسته شده باشید و به دنبال یک منطقه دیدنی برای از بین رفتن خستگی می‌گردید، این منطقه بهترین گزینه است. قطعاً پس از وقت گذراندن در این جزیره خستگی از تنتان در می‌رود و می‌توانید به زندگی جذاب و لذت‌بخش خود بازگردید.

17

معبد پورابساکی

یکی از معابد بسیار دیدنی که در نوک قله یکی از بلندترین کوه‌های بالی به نام گونانگ اگونگ قرار گرفته است، پورابساکی است. این معبد یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین جاهای بالی محسوب می‌شود که معماری خاصی دارد. جالب است بدانید که عظمت زیادی دارد؛ چرا که از هفت طبقه تشکیل شده است و آن را محل زندگی اژدهایی افسانه‌ای می‌دانند.

از طرف دیگر، افراد زیادی برای عبادت و نیایش به این معبد می‌روند و می‌توان آن را یکی از جاهای دیدنی مذهبی در بالی دانست.

کوه آتش‌فشانی باتور

یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی و شگفت‌انگیز بالی، کوه آتش‌فشانی باتور است. این کوه توانسته مورد توجه افرادی قرار بگیرد که علاقه زیادی به کوه‌نوردی و پیاده‌روی دارند. این کوه در یکی از روستاهای بالی قرار گرفته است که در کنار پیاده‌روی در دشت و کوه آن، می‌توانید از روی موردنظر هم بازدید کنید و لذت ببرید. شکل این کوه خاص و دیدنی است که به علت وجود چهار دهانه آتش‌فشانی، چنین نامی برای آن درنظر گرفته شده است.

در نزدیکی کوه باتور یک رودخانه پرآب قرار دارد که می‌توانید در آن آب‌تنی کنید و از دیدن منظره خاصی که در آن قرار گرفته است، لذت ببرید. از عجایب این کوه می‌توان به معبدی اشاره کرد که در داخل یک غار از این کوه قرار گرفته است. بنابراین با بازدید از این کوه به راحتی می‌توانید با یک تیر، چند نشان بزنید. بازدید از این منطقه را فراموش نخواهید کرد و می‌توانید از دیدن آن نهایت لذت را ببرید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله به بررسی جاهای دیدنی جزیره بالی بپردازیم! در سفر به بالی می‌توانید از تمام این مناطق دیدنی و جذاب لذت ببرید و خاطراتی به‌یاد ماندنی از آن برای خود به جای بگذارید. برای سفر به بالی می‌توانید خودتان با داشتن ویزای توریستی اقدام به اخذ هتل و پرواز کنید یا این که از تور استفاده کنید.

 

برچسب‌ها:

نظر شما