شناسهٔ خبر: 66970650 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

در شورای آموزش و پرورش استان کرمان چه گذشت؟

جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان برگزار شد و در این جلسه بر اجرای طرح‌های متفاوت و نو برای اوقات ‌فراغت دانش‌آموزان تاکید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان بعد از ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان، محمدمهدی فداکار استاندار، رحمان جلالی معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان و رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه اوقات ‌فراغت دانش‌آموزان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار داشت: بنگاه‌های اقتصادی استان باید در این زمینه کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه این کلاس‌ها باید به نحوی برگزار شود که تعداد بیشتری از دانش‌آموزان تحت پوشش قرار گیرند، افزود: دستگاه‌ها با هم ارتباط داشته باشند تا امکانات به صورت عادلانه بین افراد توزیع شود.

در این جلسه محمدمهدی فداکار استاندار کرمان با تاکید بر اینکه طرح‌های متفاوت و نو برای اوقات‌فراغت دانش‌آموزان ارائه شود، گفت: در این راستا همه باید پای کار بیایند؛ بعضی از بچه‌ها به‌خاطر هزینه‌ها و یا کیفیت نامطلوب برنامه‌ها در کلاس‌های اوقات ‌فراغت شرکت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه سپاه و آموزش و پرورش برای اجرای برنامه‌های اوقات ‌فراغت دانش‌آموزان اقدام می‌کنند، افزود: این در حالی ا‌ست که سایر دستگاه‌ها هم خدماتی را به بچه‌ها ارائه می‌دهند و برنامه‌های خوبی برای اوقات‌فراغت دارند.

در این جلسه رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه هفته دوم امتحانات نهایی دانش آموزان برگزار شده ا‌ست اظهار داشت: امتحانات نهایی در نقاط مختلف استان به‌خوبی در حال برگزاری ا‌ست و حوزه‌های امتحانی را حتی برای کمتر از 100 دانش‌آموز دایر کرده‌ایم.

وی با اشاره به تجهیز بیش از 70 درصد حوزه‌های امتحانات با پشتیبانی استاندار کرمان طی دو سال اخیر بیان کرد: حتی یک مورد گزارش مبنی بر لو رفتن سوال و یا سایر موارد در امتحانات نهایی استان کرمان نداشتیم.

رحمان جلالی معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه باید مخاطب‌شناسی و ذائقه نسل جدید را در برنامه‌ریزی اوقات ‌فراغت مدنظر داشته باشیم، اظهار داشت: متاسفانه شاهد برگزای برنامه‌های تکراری هستیم.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری برای جذب هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان بر دو مولفه «هنر و ابتکار» تاکید دارند، افزود: همه ظرفیت‌های استان باید پای کار بیاید و اوقات ‌فراغت بچه‌ها را غنی‌سازی کنیم و باید بتوانیم بچه‌ها را جذب کنیم.

سیدعلی اصغر سادات‌حسینی معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه تا اول تیرماه ثبت‌نام دانش‌آموزان برای طرح‌های اوقات‌فراغت را داریم، گفت: درصد زیادی از برنامه‌های اوقات‌فراغت دانش‌آموزان ما ناشناخته است.

وی با بیان اینکه 70 هزار نفر از دانش‌آموزان استان کرمان در کلاس‌های اوقات‌فراغت تابستان سال گذشته شرکت کردند، افزود: 58 درصد آنها مربوط به دوره ابتدایی، 29 درصد متوسطه اول و 13 درصد هم متوسطه دوم بوده‌اند.

انتهای پیام/511/

برچسب‌ها:

نظر شما