شناسهٔ خبر: 66970391 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

طالبان: هدف پاکستان ایجاد بی‌اعتمادی بین کابل و پکن است

سخنگوی دولت موقت افغانستان امروز اعلام کرد: هدف پاکستان (از اتهام‌زنی به کابل) ایجاد بی‌اعتمادی بین افغانستان و چین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری صدای افغان (آوا)، ذبیح‌ الله مجاهد، سخنگوی دولت موقت افغانستان امروز شنبه در سخنانی اعلام کرد که کابل در راستای بهبود روابط با اسلام آباد تمام تلاش خود را کرده است، اما «اتهام‌ های بی‌ اساس پاکستان می تواند باعث خدشه‌ دار شدن روابط میان دو طرف شود».

بر اساس اعلام این رسانه، سخنگوی دولت موقت افغانستان در این خصوص گفت که اگر در پاکستان حادثه‌ ای روی دهد، نباید آن را به افغانستان ربط داد. پاکستان باید متوجه باشد که رخ‌دادهای امنیتی این کشور به کابل ربطی ندارد و افغانستان نمی‌ خواهد هیچ کشوری در این موضوعات آسیب ببیند.

از سوی دیگر، وی امروز در جمع خبرنگاران درباره ادعاهای اسلام‌ آباد در مورد حمله تروریستی در پاکستان که در نتیجه آن ۵ شهروند چینی کشته شدند، نیز گفت: گزارش منتشر شده از سوی پاکستان تلاشی برای ایجاد بی اعتمادی بین افغانستان و چین است.

ذبیح‌ الله مجاهد افزود: هدف قرار دادن شهروندان چینی در پاکستان مربوط به پاکستان است و ربطی به افغانستان ندارد. گزارش منتشر شده از سوی پاکستان تلاشی برای ایجاد بی اعتمادی بین افغانستان و چین است. ما بارها این موضوع را رد کرده‌ ایم، همچنین این گزارش غیرمنطقی است.

گفتنی است که در ۲۶ مارس گذشته ۵ چینی و یک پاکستانی، در حمله انتحاری به کاروان خودرویی حامل مهندسان چینی که در ساخت نیروگاه برق آبی داسو که توسط شرکت‌های چینی در ایالت خیبرپختونخواه واقع در شمال غربی پاکستان انجام شد، جان باختند.

ارتش پاکستان مدعی شد که این حمله در افغانستان طراحی شده و مهاجمان شهروندان این کشو هستند.

نظر شما