شناسهٔ خبر: 66970030 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

میزبانی شهرری از ۳۰ هزار زائر امام خمینی (ره)

فرماندار ویژه شهرستان ری از تمیهدات ویژه برگزاری سالگرد گرامیداشت ارتحال امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: شهرستان ری در ایام ارتحال رهبر کبیر انقلاب میزبان ۳۰ هزار زائر خواهد بود و کلیه خدمات مربوط به اسکان، تردد، آموز بهداشتی و ... ارائه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، مهدی باب الحوائجی عصر امروز در نشست خبری ستاد بزرگداشت سی‌وپنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) شهرستان ری با اشاره به تمهیدات صورت گرفته اظهار داشت: شهرستان ری در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) میزبان بیش از 30 هزار زائر است، لذا با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده، اسکان زائران در اقامتگاه‌ها و مراکز اسکان موقت اجرایی خواهد شد.

وی افزود: اقداماتی از قبیل پذیرایی از زائران، اسکان، امکانات حمل و نقلی و ... جهت تردد زائران در حرم امام خمینی (ره) و آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) نیز پیش‌بینی شده است.

فرماندار ویژه شهرستان ری در ادامه گفت: بیمارستان‌های هفتم تیر و فیروز آبادی آماده ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به صورت رایگان به زائران هستند و همچنین جهت خدمات دهی از سایر بخش‌های شهرستان ری تعبیه شده است.

باب‌الحوائجی تصریح کرد: 7 هزار نفر از شهروندان شهرستان ری جهت شرکت در مراسم ارتحال اعرام می‌شوند و محل استقرار و اسکان افراد از پیش مشخص شده است و کلیه سرویس‌های انتقالی نیز در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: از منظر فرهنگی و محتوایی نیز در راستای ترویج تفکر امام خمینی (ره) برای جوانان و نوجوانان برنامه‌های مؤثری پیش‌بینی شده و از ادارات آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی برای برنامه‌های محتوایی برنامه ریزی و اجرایی خواهد شد.

معاون استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: برنامه ویژه‌ای در 15 مردادماه در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) به منظور بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) با حضور شهروندان برگزار می‌شود.

در ادامه این نشست سرهنگ روح الله قنبری فرمانده سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم (ع) با اشاره به تمهیدات پیش‌بینی شده جهت برگزاری مراسم ارتحال اظهار داشت: در شهرستان ری جلسات ستاد برگزاری ارتحال امام خمینی (ره) برگزار و کمیته‌های اجرایی، پشتیبانی، امنیتی، فرهنگی، نظارت و ارزیابی شکل گرفته است.

وی افزود: شهرستان ری در موضوعات اسکان، اعزام و ارائه خدمات به زائران مأموریت‌عایی دارد که شامل اسکان 30 هزار نفر در 50 حسینیه، مدرسه و مسجد، ارائه خدمات بهداشتی در بیمارستان‌ها، امور مساجد و آموزش و پرورش‌ها، آستان حضرت عبدالعظیم (ع)؛و سایر دستگاه‌های خدماتی و نظارتی است.

فرمانده سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم (ع) در پایان خاطرنشان کرد: به مناسبت ارتحال امام خمینی (ره) محدودیت‌های ترافیکی و تردد پیش بینی شده و درخواست داریم که افراد در صورت تمایل به شرکت در مراسم ارتحال، حتما با کاروان‌های پیشی‌بینی شده در مراسم شرکت کنند زیرا که محدودیت‌هایی برای ورود خودروها در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما