شناسهٔ خبر: 66966911 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس:

محل اعتراض به اعتبارنامه‌ها شعب است/آرامش و امیدآفرینی، وظیفه همه ما است

صاحب‌خبر -
محل اعتراض به اعتبارنامه‌ها شعب است/آرامش و امیدآفرینی، وظیفه همه ما است
خبرگزاری آریا - سخنگوی هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه محل اعتراض به اعتبارنامه‌های نمایندگان شعب است، گفت: نباید اجازه دهیم حواشی، انرژی مجلس دوازدهم را تحلیل دهد، این حواشی به جز اینکه موجب فرسودگی شده و مردم را بدبین می‌کند، چیزی عاید مجلس نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت، علیرضا سلیمی درباره سازوکار بررسی اعتبارنامه‌های نمایندگان، گفت: مجلس دوازدهم به سرعت کار تشکیل ساختارهای مجلس برای شروع کار قانونگذاری و نظارت پیش گرفته است تا با اقتدار و گام‌های بلند بتواند مسائل کشور و راهکار رفع مشکلات را احصا و تعیین کند و نباید وارد مجادلات رسانه‌ای شویم و همه افراد باید سعه صدر داشته باشند تا مجلس وارد حاشیه نشود.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنچه مهم است این است که نباید اجازه دهیم حواشی، انرژی مجلس دوازدهم را تحلیل داده و دامن‌گیر مجلس شود، این حواشی به جز اینکه موجب فرسودگی شده و مردم را بدبین کند، چیزی عاید مجلس نمی‌شود.
وی اضافه کرد: توجه به فرمایش مقام معظم رهبری درباره آرامش و امیدآفرینی، وظیفه همه ما است و این موضوع فقط به عهده یک نفر نیست و مجلس و همه نمایندگان در زمینه آرامش و امیدآفرینی مسئولیت دارند و باید مراقب کنیم که رفتار، سخنان و کم کاری‌های ما موجب به هم‌ریختگی در مجلس و کاهش کارآیی مجلس نشود.
سلیمی درباره آنچه در صحن علنی مجلس اتفاق افتاد، تصریح کرد: محل اعتراض به اعتبارنامه‌ها «شعب» بود که عبور کرده بودیم و کار در شعب تمام شده بود. شعب نیز از شورای نگهبان استعلام کرده بودند.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه در بررسی اعتبارنامه‌ها بحث سیاسی، فردی و جناحی مطرح نبوده و فقط بحث حقوقی مطرح بوده است، افزود: دو اجتهاد از متن حقوقی اصل 93 قانون اساسی و ماده 29 قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی وجود داشت؛ واقعیت این است که آئین نامه مجلس در بسیاری از موارد در لفظ صراحت ندارد یا دارای عبارتی است که می‌توان نظرات مختلف از آن استنباط کرد و حتی در برخی موارد این عبارات با یکدیگر تناقضاتی دارند به این معنا که یک ماده با ماده دیگر تناقض دارد یا حتی در برخی موارد آیین نامه سکوت کرده است، اعتقاد من این است که ما باید آیین‌نامه داخلی مجلس را باید با دقت بررسی کنیم تا این مواردی که با یکدیگر تناقض دارند یا سکوت کرده است، اصلاح شود.
سلیمی تصریح کرد: به اعتقاد من مسئله تمام شده است و باید به سرعت به سمت تشکیل کمیسیون‌ها برویم تا مجلس کار خود را با جدیت شروع کند.
وی با بیان اینکه آنچه که در صحن اتفاق افتاد براساس قوانین بود، گفت: دو نظر کارشناسی وجود دارد اما باید به این نکته توجه کرد که نظرات کارشناسی و دیدگاه حقوقی را نباید وارد مجادلات رسانه‌ای و گفت‌وگوهای بی‌حاصل کرد زیرا اگر این اتفاق بیافتد و نظرات فنی و حقوقی وارد کانال گفت‌وگوهای بی‌حاصل شود و تعابیری به کار به کار برده شود که دقیق نبوده و در شان مجلس نیست.
این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با تأکید بر اینکه نباید وارد مجادلات رسانه‌ای شویم و همه افراد باید سعه صدر داشته باشند و مجلس وارد حاشیه نشوند، بیان کرد: مجلس یازدهم در بحث قانونگذاری مجلس موفقی بود و در حوزه نظارت نیز گام‌های بلندی برداشت، ما در مجلس دوازدهم باید نقاط قوت مجلس یازدهم را پیش گرفته و نقاط ضعف را جبران کنیم./
پایان پیام

نظر شما