شناسهٔ خبر: 66966832 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

خاطرات سال ۱۳۸۰ هاشمی‌رفسنجانی| دوازدهم خرداد

روایتی از صحبت‌های انتخاباتی علی لاریجانی و جلسه با ناطق نوری و جنتی

هاشمی رفسنجانی روز دوازدهم خرداد در مورد دیدار با علی لاریجانی و رهبری و چند نفر از روحانیون نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

صاحب‌خبر -

آقاى على لاریجانى، [رئیس سازمان صداوسیما] آمد و گفت، علی‌رغم حرف‌هاى فراوان نامزدهاى انتخابات در صداوسیما، هنوز آراى آقاى [سیدمحمد] خاتمى بالاست و رقبا نتوانسته‌اند نظر مردم را جلب‌ کنند و در وقت زیاد دادن به نامزدها، افراط شده است.

در جلسه مجمع [تشخیص مصلحت نظام]، چند بند دیگر از سیاست‌هاى کلى امنیت در روابط خارجى و مسائل منطقه تصویب شد و کمیسیون خاص، براى بررسى پیش‌نویس آیین‌نامه نظارت مجمع بر اجرای سیاست‌هاى کلى تشکیل شد. قبل از جلسه، دربارۀ آمار احتمالى انفجار در کلوپ شبانه در تل‌آویو [پایتخت اسرائیل]، صحبت شد.

ظهر آقایان [عباس واعظ] طبسى، [علی‌اکبر] ناطق [نوری]، [احمد] جنتى، [محمدعلی] موحدى‌کرمانى، [قربانعلی] دُرى [نجف‌آبادی]، میهمانم بودند. دربارۀ انتخابات [ریاست‌جمهوری] صحبت شد. قبول دارند که نامزدها نتوانسته‌اند تأثیرى بر مردم بگذارند و افراط صداوسیما در تبلیغات، اثر معکوس داشته است. از بى‌برنامگى جناح راست و فقدان مدیریت واحد، ناراضی‌اند و از آقاى [احمد] توکلى، [نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری]، به خاطر اظهارات تند و مخرب و زیرسؤال بردن افتخارات نظام، انتقاد شدید دارند.

عصر آقاى [محمود] کاظمى‌دینان، نماینده آمل آمد و از کُندى کار دولت در مهار آب‌ها و جلوگیرى از آثار خشکسالى، انتقاد داشت و از اقدامات مهم دوران سازندگى در این خصوص و نقش من تجلیل کرد.

شب، همراه سران قوا، میهمان رهبرى بودیم. [آیت‌الله خامنه‌ای]، رهبرى، پیشنهادهایى در مورد نحوه اجراى سیاست‌هاى اعلام‌شده ایشان در مورد اشتغال و مبارزه با فساد مطرح کردند. اختلاف قوه قضائیه با سران قواى مقننه و مجریه که جلسه سابق ستاد را در نوشتن آیین‌نامه هماهنگى، به بن‌بست کشانده بود، مطرح شد و راهى براى رفع اختلاف پیش‌بینى شد. آقاى [سیدمحمود هاشمی] شاهرودى، [رئیس قوه قضائیه]، نمى‌خواهد با دخالت دو قوه دیگر در انجام وظایف، محدود شود و آنها مى‌گویند، هماهنگى نیاز به تعیین استراتژى و شیوه‌هاى خاص و اولویت‌ها دارد.

دیشب در تل‌آویو، با اقدام شهادت‌طلبانه یک فلسطینى، انفجار عظیمى در یک کلوپ شبانه روی داده و ۱۸ نفر کشته و ۱۲۰ نفر زخمى شده‌اند و خود فلسطینى هم شهید شده؛ [آریل] شارون، [نخست‌وزیر اسرائیل]، براى انتقام تحت فشار است.

 

نظر شما