شناسهٔ خبر: 66964335 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

با هدف حل ریشه‌ای معضل دستفروشی در منطقه 11 انجام شد؛

توافق با مرکز بهداشت جنوب براي برخورد با اغذيه‌فروشي‌هاي سيار

صاحب‌خبر -
توافق با مرکز بهداشت جنوب براي برخورد با اغذيه‌فروشي‌هاي سيار
خبرگزاری آریا - شهردار منطقه 11 از توافقات تازه با مرکز بهداشت جنوب برای برخورد جدی با اغذیه‌فروشی‌های سیار و چرخی که به صورت غیرمجاز و غیربهداشتی به فعالیت مشغولند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آریا و به نقل از به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 11، سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه با تأکید بر ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌ها و سازمان‌ها برای برخورد با معضل دستفروشی گفت: یکی از عمده‌ترین فعالیت دستفروشان در سطح منطقه 11، اغذیه‌فروشان غیرمجازند که معمولاٌ با چرخ دستی به فروش غذاهای خیابانی و ارزان‌قیمت در سطح معابر منطقه می‌پردازند.
موسوی قیمت پایین عرضه این مواد غذایی را اصلی‌ترین دلیل رقیب مخاطبانشان به آنها دانست و افزود: اگرچه غذاهای خیابانی در دیگر نقاط دنیا نیز وجود دارد، مسأله مهم در اینجا به جز مسأله سد معبر و ایجاد اخلال و بی‌نظمی و ترافیک در سطح خیابان‌ها، غیربهداشتی‌بودن محصولات آنان و درنتیجه به‌خطرانداختن سلامت شهروندان خواهد بود.
وی بهترین روش برخورد با این اغذیه‌فروشان را ساماندهی آنان با تهیه بانک اطلاعاتی از کد ملی آنها به همراه کسب مجوز فعالیت از وزارت بهداشت و هدایت آنها به فضاهای تعیین‌شده دانست و بیان کرد: به طور قطع با نظارت مستقیم وزارت محترم بهداشت و مراکز بهداشتی، نگرانی‌ها در مورد غیربهداشتی بودن تهیه خوراک و محصولات غذایی رفع خواهد شد و از فعالیت کسانی که مجوزهای لازم را دریافت نکنند، با راهکار قانونی می‌توان جلوگیری کرد.
شهردار منطقه 11 از توافقات تازه با مرکز بهداشت جنوب برای رسیدگی به این موضوع خبر داد و گفت: مقرر شد مرکز بهداشت جنوب با نامه‌نگاری با دستگاه‌های قضایی در گرفتن احکام قانونی برای جلوگیری از فعالیت غیرمجاز این فروشندگان سیار به شهرداری کمک کند و شهرداری منطقه نیز با بهره‌گیری از توان اجرایی خود برای به‌اجرادرآمدن درست این احکام در کنار نیروی انتظامی اقدام نماید.
بر اساس این گزارش، معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه 11 طی جلسه‌ای با مرکز بهداشت جنوب تهران در مورد موضوع برخورد با اغذیه‌فروشان غیرمجاز سیار منطقه تصمیمات تازه‌ای گرفتند.
این جلسه که با حضور سیدامین طباطبایی، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه، رئیس اداره خدمات شهری و رئیس اداره محیط زیست این منطقه به همراه طاهره آزمون، کارشناس مسؤول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت جنوب و همراه وی در دفتر این معاونت برگزار شد، نخست به معرفی عمده‌ترین محل‌های حضور این اغذیه‌فروشان شامل پاساژ علاءالدین، بوستان دانشجو، خیابان جمهوری، خیابان ولیعصر (عج)، خیابان حافظ و... پرداخته شد که بیشتر محصولات عرضه‌شده آنها نیز شامل فروش ساندویچ سیب‌زمینی و تخم‌مرغ، فلافل، سمبوسه، کباب لقمه، دل و جگر هستند.
در ادامه طباطبایی با بیان اینکه شهرداری به لحاظ قانونی، امکان برخورد ریشه‌ای با این مشکل را ندارد، گفت: وظیفه شهرداری برخورد با سد معبر است، ولی این کافی نیست؛ چراکه بارها دیده شده، پس از تذکر عوامل اجرایی ما، این اشخاص فقط با تغییر محل فعالیت، در جای دیگری به کار خود ادامه می‌دهند.
وی افزود: مراکز بهداشتی می‌توانند با گرفتن احکام قوی‌تر از دستگاه‌ قضایی مبنی بر جمع‌آوری و اسقاط تجهیزات و چرخ‌های دستی این فروشندگان، ما را در جلوگیری از فعالیت کسانی که با سماجت به تخلفات خود ادامه می‌دهند و به تذکرات بی‌توجه‌اند، یاری رسانند.
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 همچنین یادآور شد: با توجه به راه‌اندازی بازارهایی نظیر بازارچه سرمد برای دستفروشان، شهرداری منطقه امکان ساماندهی فروشندگانی که بتوانند مجوزهای لازم را از وزارت بهداشت کسب کنند، دارد؛ ولی از فعالیت متخلفان به هر شکل جلوگیری خواهد شد.
انتهای پیام/

نظر شما