شناسهٔ خبر: 66964321 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

جشنواره ونیز در صدد نمایش فیلم‌های «جوکر»، «جانی دپ» و «آنجلینا جولی»

پس از برگزاری جشنواره کن حالا نوبت به جشنواره ونیز رسیده تا گوی سبقت را از رقیب دیرینه برباید و مجموعه‌ای از مهم‌ترین فیلم‌های مورد انتظار سینما را در فهرست آثار خود قرار دهد.

صاحب‌خبر -

جشنواره آتی فیلم «ونیز» به احتمال فراوان با نمایش فیلم‌های ستاره‌های هالیوودی از جمله واکین فینیکس، آنجلینا جولی، دنیل کریگ، جانی دپ، جورج کلونی، برد پیت، گال گدوت و آنا د آرماس همراه خواهد بود.

به گزارش ایسنا، پس از برگزاری جشنواره کن حالا نوبت به جشنواره ونیز رسیده تا گوی سبقت را از رقیب دیرینه برباید و مجموعه‌ای از مهم‌ترین فیلم‌های مورد انتظار سینما را در فهرست آثار خود قرار دهد.

اگرچه «آلبرتو باربرا» رئیس جشنواره ونیز هنوز بسیاری از آثار متقاضی حضور در جشنواره را تماشا نکرده است ، اما مجموعه‌ای از فیلم‌های پرهیاهو در سطح جهانی از هم اکنون برای نمایش در جشنواره ونیز ۲۰۲۴ رزرو شده‌اند.

«جوکر: جنون مشترک» ساخته «تاد فیلیپس» که دنباله‌ای بر فیلم موفق «جوکر» برنده جایزه شیر طلایی ونیز در سال ۲۰۱۹ است، به احتمال فراوان بار دیگر به ونیز خواهد آمد. «لیدی گاگا» در قسمت دوم فیلم «جوکر» به «واکین فینیکس» پیوسته و در این فیلم مهیج نقش «هارلی کویین» را ایفا می‌کند، در حالی که «فینیکس» نقش اصلی خود را در شخصیت آرتور فلک کمدین شکست خورده را بازی می‌کند.

فیلم زندگی‌نامه «ماریا کالاس» با عنوان «ماریا» به کارگردانی «پابلو لارین» و با حضور «آنجلینا جولی» در نقش اصلی دیگر فیلم مورد انتظار در ونیز خواهد بود. دو فیلم قبلی ساخته «پابلو لارین» شامل «اسپنسر» با بازی «کریستن استوارت» در نقش پرنسس دایانا و فیلم «جکی» با بازی «ناتالی پورتمن» در نقش کندی اوناسیس، هر دو در جشنواره ونیز رونمایی شدند.

همچنین یکی دیگر از فیلم‌هایی که حضورش در بخش رقابتی ونیز تضمین شده، فیلم جدید ساخته «لوکا گوادانینو» با عنوان «دگرباش» است که اقتباسی از رمان نوشته «ویلیام اس. باروز» است که در آن «دنیل کریگ» نقش آلتر ایگو نویسنده مشهور پادفرهنگ و یک تبعه آمریکایی رانده شده را ایفا می‌کند که در مکزیک زندگی و با اعتیاد به هروئین مبارزه می‌کند.

سال گذشته، فیلم عاشقانه ساخته «گوادانینو» به نام «چلنجرز» قرار بود خارج از مسابقه ونیز افتتاح شود اما به دلیل عوارض تبلیغاتی ناشی از اعتصاب انجمن بازیگران آمریکا از جشنواره کنار رفت.

دیگر فیلم‌های جشنواره ونیز پیش رو به احتمال فراوان کمدی اکشن «گرگ‌ها» به کارگردانی «جان واتس» با بازی «جروج کلونی» و «برد پیت» و فیلم هیجان‌انگیز ساخته «ران هاوارد» با عنوان «عدن» با بازی «جود لا»، «آنا د آرماس»، «سیدنی سوینی»، «ونسا کربی» و «دنیل برول» خواهد، اما هر دوی این عناوین احتمالاً به جای رقابت برای شیر طلایی، خارج از رقابت نمایش داده خواهند شد.

فیلم معمایی جنایی ساخته «جولین اشنابل» با نام «در دست دانته» که حضور آن در رقابت ونیز تقریبا قطعی به نظر می‌رسد نیز دارای فهرست بازیگران پرستاره‌ای است که شامل گ«ال گدوت»، «اسکار آیزاک»، «جیسون موموآ»، «جرارد باتلر»، «آل پاچینو» و «مارتین اسکورسیزی» در نقش یک حکیم است که در حین نوشتن «کمدی الهی» بر دانته آلیگری تأثیر می گذارد.

«جانی دپ» پس از بازگشت به جشنواره کن در سال گذشته برای بازی در نقش شاه لوئی پانزدهم در فیلم «ژان دو بری»، این بار به عنوان کارگردان فیلم «مودی» به ونیز بیاید، فیلمی که زندگینامه هنرمند ایتالیایی «آمادئو مودیلیانی» با بازی «ریکاردو اسکامارچیو» ایتالیایی در نقش اصلی نقاش و مجسمه‌سازی است که عمدتاً در فرانسه کار می‌کرد و به خاطر سبک نوآورانه مدرن شهرت یافت. در این فیلم «آل پاچینو» نقش «موریس گانگنات» مجموعه دار بین المللی آثار هنری را بازی می‌کند.

«جانی دپ» ۲۵ سال پیش و با اولین ساخته خود در مقام کارگردان در نئو وسترن «شجاع» (۱۹۹۷) که در آن، او در کنار «مارلون براندو» ایفای نقش کرد، به ونیز آمده بود.

«حقایق سخت» به کراگردانی «مایک لی» و «من هنوز اینجام» ساخته «والتر سالس» دیگر فیلم‌های مورد انتظار در جشنواره ونیز پیش رو هستند.

طبق اعلام پیشین، امسال «ایزابل هوپر» بازیگر مطرح فرانسوی ریاست هیئت داوران بخش مسابقه اصلی ونیز را بر عهده خواهد داشت.

هشتاد و یکمین دوره ونیز، به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان از ۲۸ اوت تا ۷ سپتامبر (۷ تا ۱۷ شهریور) برگزار می‌شود.

نظر شما