شناسهٔ خبر: 66964041 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

تحلیل‌گران نتانیاهو قربانی سه پرسش خواهد شد تحلیل‌گران نتانیاهو قربانی سه پرسش خواهد شد

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان از جمله کارشناسان اسرائیلی، ارتش اسرائیل در نوار غزه دچار سردرگمی در رابطه با مدیرت جنگ است. به گزارش اعتمادآنلاین، به اعتقاد کارشناسان بعد از گذشت حدود هشت ماه از جنگ غزه، همچنان سه پرسش برای جامعه اسرائیل حل‌نشده باقی مانده و نتانیاهو هم از پاسخ دادن به آن عاجز است.

صاحب‌خبر -

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان از جمله کارشناسان اسرائیلی، ارتش اسرائیل در نوار غزه دچار سردرگمی در رابطه با مدیرت جنگ است.

به گزارش اعتمادآنلاین، به اعتقاد کارشناسان بعد از گذشت حدود هشت ماه از جنگ غزه، همچنان سه پرسش برای جامعه اسرائیل حل‌نشده باقی مانده و نتانیاهو هم از پاسخ دادن به آن عاجز است.

به نوشته رسانه‌های عبری‌زبان، پاسخ به این پرسش‌ها برای جامعه اسرائیل و تحلیل‌گران بسیار حائز اهمیت است تا بتوانند از این طریق چهره آینده پیش رو را مشخص کنند.

به اعتراف روزنامه هاآرتس ساختار اداره جنگ اسرائیل، چه در بخش سیاست‌گذاری و چه در بخش اجرایی و عملیاتی بجز کشتارهای مختلف تا به امروز دستاورد خاصی را در اختیار افکار عمومی قرار نداده‌اند، از کشتار غیرنظامیان در چادرهای آوارگان رفح گرفته تا قتل‌عام کارمندان آشپزخانه مرکزی یا قتل کارمندان سازمان ملل متحد اقدام خاصی از آنها دیده نشده و در مقابل احکام مختلف دادگاه‌های بین‌المللی علیه اسرائیل و انزوای هرچه بیشتر آن حاصل عملکرد نتانیاهو و دستیارانش در این مدت بوده و اگر نتواند به این سه پرسش پاسخ دهد به طور حتم این روند گسترش بیشتری هم خواهد یافت.

در این بین «یوآپ اشترن» تحلیل‌گر اسرائیلی به پایگاه خبری عرب‌زبان الحره گفت: اطمینان دارم که نتانیاهو هیچ پاسخی برای این پرسش‌ها ندارد و از این رو حاضر به پاسخگویی نیست.

ایدی کوهن دیگر تحلیل‌گر عرب‌زبان صهیونیست هم در این زمینه مدعی شد: هیچ‌کس نمی‌داند جنگ چگونه پایان خواهد یافت!

گفتنی است، این پرسش‌ها را ارکان اصلی کابینه جنگ اسرائیل هم دارند و بنی گانتس عضو کابینه جنگ اسرائیل نیز در این رابطه از نتانیاهو پاسخ خواسته است، پاسخ‌‌هایی که می‌تواند پایان دوره حضور نتانیاهو در قدرت هم محسوب شود.

چون تصور نمی‌شود جامعه اسرائیل تاب‌آوری هفت ماه دیگر ادامه جنگ را آن‌گونه که رئیس شواری امنیت داخلی اسرائیل پیش‌بینی کرده، داشته باشند.

 

منبع: etemadonline-661920

نظر شما