شناسهٔ خبر: 66961245 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آموزش و پرورش: ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه هفتم از اول تیر آغاز می‌شود

صاحب‌خبر -

شفقنا_ معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از آغاز ثبت‌نام پایه هفتم از اول تیر خبر داد.

محمد مهدی کاظمی؛ معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با تسنیم درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان دبیرستانی گفت: مسئله ثبت‌نام هر سال در قالب پروژه مهر آغاز می‌شود و امسال آغاز فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اول دبستان از 19 اردیبهشت آغاز شد و از اول تیر ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه هفتم آغاز خواهد شد.

وی افزود: دانش‌آموزان برای ثبت‌نام در سایر پایه‌های دوره متوسطه اول و دوم می‌توانند پس از اعلام نتایج امتحانات نسبت به ثبت‌نام در همان مدرسه یا مدرسه دیگری اقدام لازم را انجام دهند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه فرآیند ثبت‌نام به صورت حضوری و اینترنتی انجام می‌شود، گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه دهم بعد از انجام فرآیند هدایت تحصیلی در نیمه تیر انجام می‌شود.

وی بیان کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان مدارس خاص هم پس از اعلام نتایج آزمون ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی آغاز خواهد شد.

کاظمی درباره محدوده‌بندی مدارس توضیح داد: یکی از اهداف محدوده بندی بحث عدالت از این جهت است که دانش آموزان هر منطقه از برخی مدارس که دارای ویژگی‌های خاص‌تری هستند، بهره‌مند شوند، مدارس خاص تابع ضوابط و قوانین خود هستند و برای ورود به مدارس سمپاد و نمونه دولتی باید در آزمون ورودی شرکت و پذیرفته شد و این مدارس محدوده جغرافیایی ندارند.

کاظمی درباره محدوده‌بندی هنرستان‌ها خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت رشته‌ها در هنرستان‌ها، محدوده جغرافیایی وجود ندارد و دانش‌آموزان می‌توانند در هر هنرستانی ثبت‌نام کنند.

نظر شما