شناسهٔ خبر: 66961231 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

موج گرما در هند دست کم 33 نفر از جمله مقامات انتخاباتی را کشته است

صاحب‌خبر -

شفقنا- موج گرما در هند ده‌ها نفر را کشت.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: مقامات اعلام کردند که حداقل 33 نفر از جمله مقامات انتخاباتی در حال انجام وظیفه بر اثر گرمازدگی در ایالت های بیهار، اوتار پرادش و اودیشا هند در روز جمعه جان خود را از دست دادند و انتظار می رود موج گرما در این منطقه تا روز شنبه ادامه داشته باشد.
هند تابستان بسیار گرمی را تجربه کرده است و بخشی از پایتخت این کشور این هفته با 52.9 درجه سانتیگراد (127.22 درجه فارنهایت) بالاترین دمای هند را ثبت کرده است. اداره هواشناسی هند اعلام کرد که در حالی که انتظار می‌رود در روزهای آینده دمای شمال غرب و مرکز هند کاهش یابد، موج گرمای حاکم بر شرق هند احتمالا تا دو روز ادامه خواهد داشت.

مقامات گفتند که 14 نفر در روز پنجشنبه در بیهار جان باختند، از جمله 10 نفر که در سازماندهی انتخابات ملی هفت مرحله ای که در حال حاضر در جریان است، دست داشتند. معمولاً از بسیاری از مقامات انتخاباتی خواسته می شود که در تمام طول روز و بارها در فضای باز در حال انجام وظیفه باشند.

مقامات دولتی گفتند که در پرجمعیت‌ترین ایالت هند -اوتار پرادش- حداقل 9 نفر از کارکنان انتخاباتی، از جمله افراد امنیتی بر اثر گرمای شدید جان باختند.

این خبر را در رویترز ببینید

نظر شما