شناسهٔ خبر: 66960661 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تخصیص ۱۶۷ میلیارد تومانی سرانه دانش‌آموزی در مازندران

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از تخصیص و توزیع ۱۶۷ میلیارد تومانی سرانه دانش‌آموزی در دور اول سفر دولت سیزدهم به این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

حسین کمالی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم از ساری با اشاره به اینکه در دور اول سفر دولت سیزدهم به مازندران 167 میلیارد تومان سرانه دانش‌آموزی تخصیص یافت و توزیع شد، گفت: در این مدت مجتمع بزرگ آموزشی و فرهنگی حیات طیبه(سردار شهید حاج قاسم سلیمانی) با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد تومان در شهرستان ساری احداث شد و به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه بزرگترین و مجهزترین مدرسه روستایی کشور در روستای خرماکلای قائم‌شهر از مصوبات دور اول سفر بوده که در دور دوم سفر با حضور رئیس‌جمهور شهید افتتاح شد، افزود: ساخت و تکمیل این پروژه 211 میلیارد تومان هزینه شد که مقدار بیش از 61 درصد آن در دولت سیزدهم به این پروژه‌ها تخصیص داده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از توزیع تجهیزات ویژه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای مازندران با اعتبار 60 میلیارد تومان خبر داد و گفت: در سال گذشته 28 پروژه عمرانی بهره‌برداری و افتتاح شد.

کمالی با بیان اینکه همچنین 152 کلاس درس به مساحت 24 هزار مترمربع به بهره‌برداری رسید، عنوان کرد: در اجرای طرح شهید سلیمانی در مدارس مازندران با اعتبار 35 میلیارد تومان دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در اجرای طرح توزیع پاکت شیر رایگان دولتی در مدارس ابتدایی سه میلیون و 200 هزار پاکت در سطح استان توزیع شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از ارتقای رتبه آموزش و پرورش مازندران در ارزیابی شاخص‌های عمومی و اختصاصی وزارت آموزش و پرورش از رتبه بیست و ششم به ششم خبر داد و گفت: این استان پروژه‌های مهم دیگری چون افتتاح مدارس با نیازهای ویژه در مازندران، راه‌اندازی اولین مدرسه علوم و معارف مستقل کشور در شهرستان نکا، راه اندازی 456 کانون ورزشی دانش‌آموزی برای آموزش مهارت‌های ورزشی 42 هزار و 694 دانش‌آموز دستور کار داشته است.

کمالی تصریح کرد: انعقاد تفاهمنامه و شروع فرایند احداث سه باب هنرستان و یک دبیرستان 9 کلاسه توسط خیر نیک اندیش، کسب رتبه اول کشور توسط آموزش و پرورش مازندران در تصحیح اوراق آزمون‌های نوبت خرداد 1402، کسب دو مدال طلا و برنز جهانی در رشته زیست شناسی و ریاضی و همچنین کسب 37 مدال کشوری در المپیاد علمی توسط دانش‌آموزان مازندران از عملکرد این اداره‌کل است.

وی همچنین به دریافت اولین گواهینامه بین‌المللی ایزو 9001 از موسسه بین‌المللی IMQ ایتالیا توسط هنرستان علوم و فنون دریایی شهید کلانتری محمودآباد اشاره و مطرح کرد: انعقاد تفاهم‌نامه فی‌مابین اداره کل آموزش و پرورش مازندران و اداره کل محیط زیست استان و افتتاح اولین دوره تحصیلی محیط بانی، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با پارک علم و فناوری و راه‌اندازی نخستین دهکده فناور کشاورزی در غرب مازندران به منظور توسعه آموزشی دانش‌آموزان انجام شد.

این مسئول با بیان اینکه اجرای طرح شرکای مهارتی و جلسه مشارکت و پیوند صنایع کسب و کار با هنرستان‌ها و همچنین موافقت‌نامه 211 شرکت صنایع کسب و کار دستور کار قرار گرفت، افزود: در این مدت اجرای فرایند تطبیق مجوز تاسیس 1211 کودکستان، ذیل سازمان تعلیم و تربیت کودک، تدوین طرح برقراری دیپلماسی آموزشی، معرفی اداره کل آموزش و پرورش مازندارن به عنوان دستگاه برتر در حوزه‌های نماز، اعتکاف، اعزام راهیان نور، مهدویت، دفاع مقدس و هفته مازندران انجام شد.

وی از افزایش 35 درصدی میزان مشارکت دانش‌آموزان در انواع سفرهای تربیتی شامل راهیان نور، راهیان پیشرفت و اردوی مناطق کم برخوردار و اردوی دانش‌آموزان زیارت اولی خبر داد و گفت: در راستای تحقق سند تحول بنیادین در 51 مدرسه استان طرح مدرسه کانون تربیت محله اجرایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما