شناسهٔ خبر: 66960113 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

دویست و سی و نهمین روز جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین:

تداوم بمباران و حملات گسترده به رفح/ ارائه طرح جدید آتش‌بس غزه/ ادامه یورش به منازل فلسطینی در کرانه باختری/ حمله حزب‌الله به یک مرکز استراتژیک رژیم صهیونیستی

جنگ همه جانبه ارتش رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه وارد روز 239 شد و بمباران مناطق مختلف این باریکه همچنان ادامه دارد.

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، طبق اعلام آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تا عصر روز گذشته در جنگ غزه 36224 فلسطینی شهید و 81777 نفر زخمی شدندعلاوه بر این، هزاران نفر نیز همچنان مفقود و زیر آوار هستند.

 

در طرف مقابل هم ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن 644 نظامی و زخمی شدن 3657 نفر از آغاز جنگ در غزه اعتراف کرده است.

 

در حالی که حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه همچنان ادامه دارد، مقاومت در غزه و مرزهای شمالی نیز همچنان به رویارویی با دشمن و وارد کردن ضرباتی سخت به آن ادامه می‌دهند.

 

خلاصه آخرین حملات ارتش اشغالگر به نوار غزه به این شرح بوده است:

بمباران مرکز و شرق رفح از سوی جنگنده‌های اسرائیلی

شلیک کوادکوپتر اسرائیلی به سمت مناطق جنوبی النصیرات در مرکز نوار غزه

جنگنده‌های اسرائیلی اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه را بمباران کردند/ چند نفر زخمی شدند

شلیک خودروهای زرهی اسرائیلی به سمت شرق اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه

توپخانه ارتش صهیونیستی مرکز و شرق رفح را هدف قرار داد

حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی شهر غزه

حمله شدید توپخانه‌ای به مرکز رفح و محله تل السلطان در غرب این شهر

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی مجددا مرکز و جنوب رفح را هدف قرار داد

بمباران شدید بیت حانون در شمال نوار غزه

حمله توپخانه‌ای به محله الزیتون در جنوب شرق غزه

 

طرح آتش‌بس جدید

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز گذشته یک طرح سه مرحله‌ای را برای آتش‌بس و مبادله اسرا اعلام کرد که جنبش حماس نیز اعلام کرده به دیدی مثبت به آن می‌نگرد و از هر طرحی که به توقف جنگ و خروج اشغالگران از غزه منجر شود، استقبال می‌کند.

 

حمله حزب‌الله به یک مرکز استراتژیک و ناشناس رژیم صهیونیستی

بامداد دیشب مقاومت لبنان موشک‌هایی را به سمت مناطق اشغالی الجلیل غربی شلیک کرد. رژیم صهیونیستی نیز حمله پهپادی را در منطقه لبنانی شیحین انجام داد.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان همچنین گزارش داد حزب الله مجموعه‌ای از موشک‌ها را به سمت منطقه اصبع الجلیل شلیک کرده است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز از بلند شدن صدای آژیر خطر در شهرک صهیونیست نشین کریات شمونه خبر دادند.

بر اساس اعلام رسانه‌های صهیونیست، حزب‌الله یک هدف استراتژیک نظامی و مرکز رصد و مراقبت نظامی را هدف قرار داده که سیستم سانسور نظامی رژیم صهیونیستی ارائه اطلاعات از آن در رسانه‌های اسرائیل را ممنوع کرده است.

 

ادامه یورش به منازل فلسطینی در کرانه باختری

از کرانه باختری خبر می‌رسد نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی به شهر قلقیلیه دورترین نقطه شمال کرانه باختری حمله کرده‌اند.

نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی همچنین به چندین منزل مسکونی فلسطینیان در شهر کفردان واقع در شرق جنین حمله کردند. حمله نظامیان صهیونیست به شهر جنین با خودروهای نظامی صورت گرفته و صدای آژیرهای خطر بعد از رصد این خودروها در شهر به گوش رسید.

خبرگزاری فلسطینی شهاب نیز به نقل از هلال احمر غزه اعلام کرد که در نتیجه حملات تک تیراندازی رژیم صهیونیستی طی درگیری‌های صورت گرفته در اردوگاه بلاطه، ۳ فلسطینی به شهادت رسیده اند. طی دیشب و امروز بیشترین موج درگیری‌ها در این اردوگاه بین نیروهای مقاومت و نظامیان رژیم صهیونیستی گزارش شده و عناصر مقاومت با بمب‌های دست‌ساز حملاتی را ضد خودروهای زرهی دشمن صهیونیستی انجام دادند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد اشغالگران در یکی از این حملات، به منزل شهید مصطفی عابد که یک ماه قبل در حمله شهادت طلبانه به یک ایست و بازرسی دشمن صهیونیستی به شهادت رسیده بود، یورش بردند.

 

 

انتهای پیام/ 24

نظر شما