شناسهٔ خبر: 66959651 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

پیشکسوت پرسپولیس در گفت‌وگو با «اعتماد»:

عربشاهی: پرسپولیسی ها پنبه در گوش بگذارند و صحبت‌های رقیب را نشنیده بگیرند!؛ در مناظره با این استقلالی من برنده شدم!

پیشکسوت پرسپولیس می گوید بچه‌ها فکر نکنند مقابل مس از پیش برنده هستند.

صاحب‌خبر -
عربشاهی: پرسپولیسی ها پنبه در گوش بگذارند و صحبت‌های رقیب را نشنیده بگیرند!/ در مناظره با این استقلالی من برنده شدم!
کد خبر: 662015
|
۱۴۰۳/۰۳/۱۲ ۱۰:۱۴:۲۶

روزبه دلاور| در یکی از مهم‌ترین بازی‌های این هفته پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان مس رفسنجان است.

به گزارش روزنامه اعتماد، شاگردان اوسمار ویرا در صورت برتری در مقابل حریف با در نظر گرفتن هر نتیجه‌ای در بازی پیکان و استقلال قهرمان می‌شوند.

 اما برای تحلیل این دو بازی سراغ ضیا عربشاهی یکی از پیشکسوتان پرسپولیس رفتیم. عربشاهی که در یک مناظره تلویزیونی با یکی از پیشکسوتان استقلالی سر و صدا به پا کرد در گفت‌وگو با خبرنگار «اعتماد» هم اظهارات صریحی داشته است

 

مناظره تلویزیونی شما با یکی از پیشکسوتان استقلال در فضای مجازی سر و صدا به پا کرد. این مناظره را بردید یا باختید؟

من بردم! او می‌گفت تیم ما نیم فصل بازیکن نگرفت و از این مسائل اما بعد می‌گوید قهرمان می‌شویم. چه جوری است؟ بازیکن ندارید چطور قهرمان می‌شوید؟ اگر پول ندادند که بازیکن بگیرید الان با چه چیزی می‌خواهید قهرمان شوید؟ با همین بردهای اقتصادی و دقایق آخری؟

بگذریم! درباره برد پرسپولیس مقابل شمس آذر صحبت کنید.

قبل از بازی گفتم آنها تیم خوبی هستند و نتایج خوبی گرفتند‌. تیم آقای دقیقی با یکسری بازیکنان جوان و با انگیره در این فصل عملکرد خوبی داشتند. من چند تا از بازی‌های این تیم را دیدم . آنها فوتبال را بسته بازی نمی‌کنند . در بازی با پرسپولیس هم بازیکنان سمت چپ این تیم خیلی خوب در فاز هجومی شرکت می‌کردند و پرسپولیس از همانجا هم دروازه‌اش باز شد. آنها مهره شناخته شده و مطرح ندارند، اما با جوانان‌شان مقابل تیم‌های بزرگ خیلی با انگیزه کار می‌کردند. جلوی پرسپولیس هم خوب بودند درست که سه بر یک باختند، اما فوتبال زیبایی را ارایه دادند. من به اعضای این تیم ‌تبریک می‌گویم.‌

پرسپولیس چطور بود؟

پرسپولیس هم از سمت چپ و هم از سمت راست خوب حمله می‌کرد همین باعث‌ شد که در هجده قدم نفرات زیادی داشته باشیم. هر قدر هم توی باکس نفرات زیاد باشد موقعیت گل بیشتری ایجاد می‌شود‌ و مقابل شمس آذر هم مثل چند بازی اخیر ظاهر شدند.

پرسپولیس مقابل مس رفسنجان از پیش برنده است؟

مهم‌ترین عامل در پرسپولیس همبستگی و همدلی و شرایط روحی روانی تیم است. شما به عنوان یک خبرنگار هم اگر شرایط روحی خوبی نداشته باشید، ‌نمی‌توانید کار کنید و موفق باشید.الان پرسپولیس به لحاظ شرایط روحی روانی عالی است و همدلی آنها هم عالی است. می‌روند برای قهرمانی! ما حتی امتیاز کمتری داشتیم، می‌گفتم با همدلی که در راس آن هیات‌مدیره خوب و یکدل باشد تیم موفق می‌شود. هر اداره‌ای هم باشد هیات‌مدیره از مدیر حمایت کند، موفق می‌شوند!

ضیا عربشاهی

نگران نیستید که پرسپولیس حریفش را دست‌کم ‌بگیرد؟

نه! پرسپولیس نباید فکر کند یک امتیاز بالاتر دارد، این تیم محکوم به برد است. همه دست به دست هم‌ دادند حتی قاسم آقا تدارکات تیم که خیلی زحمت می‌کشد تا بالا همه یکدل شدند برای موفقیت. نباید اجازه خودنمایی به بازیکن مس بدهند و فقط فوتبال خودشان را ارایه دهند راحت می‌بریم. نباید این‌طور فکر کنند از قبل برنده هستند. مساوی هم به درد ما نمی‌خورد باید از همان بالا فشار بیاوریم و به حریف گل بزنیم و بعد باز هم برویم برای گل دوم. تیمی که گل می‌خورد، می‌پاشد همان زمان باید رفت برای گل‌های بعدی.

موافق تمدید قرارداد با اوسمار هستید؟

الان نمی‌خواهم درباره اوسمار حرف بزنم. او از قبل کنار یحیی بوده و تا حالا هم ‌نتیجه گرفته است. او در شرایطی آمد که باشگاه به لحاظ مالی خوب نبود و شناخت خوبی هم از این تیم داشت و برای همین انتخاب شد.‌

یک سوال خارج از بحث. یکی از پیشکسوتان پرسپولیس گفته پروین ‌نمی‌توانست محبوبیت هاشمی‌نسب را ببیند برای همین‌ او را کنار گذاشت! شما به عنوان یکی از شاگردان‌ سابق نزدیک به علی پروین ‌این‌ موضوع را تایید می‌کنید؟

رهبری‌فر بچه محل من است و من یکی از افرادی بودم‌که از پروین‌ خواستم او را به پرسپولیس بیاورد.‌علی آقا هم‌ بچه‌محل من بود و از صبح تا شب با هم‌ بودیم. علی آقا روی بازیکنی که ناز می‌کرد و دلش این طرف و آن طرف بود، زوم نمی‌کرد! بوده که می‌گفتند اگر به شما بخواهیم‌ این‌ مبلغ بدهیم‌ پس به فلانی و‌ فلانی باید سه برابر بدهیم! سربسته‌ گفتم و بیشتر توضیح نمی‌دهم !

صحبت پایانی؟

از استقلالی‌ها می‌خواهم ‌فرافکنی نکنند. بچه‌های پرسپولیس هم‌ نباید تحت تاثیر این ‌مسائل قرار بگیرند و در گوش خود پنبه بگذارند و این حرف‌ها را اصلا نشنوند!

 

نظر شما