شناسهٔ خبر: 66958235 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

گزارش اخبار تقریبی در هفته‌ای که گذشت؛

شهید آیت الله رئیسی الگوی اتحاد و همگرایی و حسن خلق بود/ سقوط رژیم منحوس اسرائیل قریب الوقوع است

مهم‌ترین عناوین خبری با رویکرد تقریبی در هفته‌ای که گذشت با محوریت پیام تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پی درگذشت والده سید حسن نصرالله، گفت‌وگو با علما و اندیشمندان جهان اسلام و ... منتشر شد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، اخبار تقریبی این خبرگزاری در هفته‌ای که گذشت به شرح ذیل است: 

*دکتر شهریاری درگذشت والده سید حسن نصرالله را تسلیت گفت

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی طی پیامی به حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان درگذشت والده ایشان را تسلیت گفت.


*نامه دبیرکل مجمع تقریب به علمای جهان اسلام در خصوص حج برائت

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری در نامه ای به علمای جهان اسلام تأکید کرد: هرچند ملتهای مسلمان اکنون در بیداری اسلامی به سر می‌برند و نسبت به هر نوع مماشات و یا عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی حساسیت بسیار بالایی دارند اما واقعیت این است که جبهه کفر و استکبار همچنان دست بردار نیست و درصدد ایجاد نیرنگ و فتنه‌های تازه است. لذا ما نیز وظیفه داریم تا زمانی که خطراتی از این دست وجود دارند از پا ننشینیم.


*دکتر شهریاری انتخاب قالیباف به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی طی پیامی انتخاب مجدد دکتر محمدباقر قالیباف به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت.
 


*ماموستا ملااحمد شیخی در گفت وگو با تقریب: سقوط رژیم منحوس اسرائیل قریب الوقوع است

امام جمعه شهرستان ثلاث باباجانی گفت: رژیم منحوس اسرائیل امروز در عمل در سراشیبی سقوط و از بین رفتن قرار گرفته است و زودتر از آنچه که می‌اندیشیدیم نابودی‌اش قریب الوقوع است.


*عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با تقریب: نیازمند حضور قدرتمند رسانه های جهان اسلام در اشاعه مطالب حماسی و انعکاس سخنان بزرگان هستیم

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بیان کرد: دشمن از پروپاگاندا و از طریق رسانه های خود تلاش میکند مسائل جهان اسلام خصوصا مسائل مرتبط با غزه را تحریف کند و اهداف خود را دنبال کند، رسانه های محور مقاومت در مقابل خوشبختانه غالبا وارد شدند و حرکاتی که در آمریکا مشاهده می کنیم نشان میدهد نتیجه غالب شدن قدرت رسانه های جهان اسلام است.


*مولوی احمدی در گفتگو با تقریب: شهید آیت الله رئیسی الگوی اتحاد و همگرایی و حسن خلق بود

امام جمعه تربت جام، بیان کرد: باید رفتارها و اعمال شهید رئیسی را مسئولین نظام به عنوان الگو در خدمتگزاری قرار دهند؛ امیدواریم رئیس جمهور جدید عدالت محوری و وحدت آفرینی را به مانند ایشان در سرلوحه کارهای خود قرار دهد و روح بلند مرتبه ایشان با اولیا و اوصیا محشور شود.



*رئیس ستاد سی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی منصوب شد

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با صدور حکمی رئیس ستاد سی وهشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی را منصوب کرد.



*ماموستا رستمی در گفتگو با تقریب: هدف شهید رئیسی صلح میان امت اسلامی بود/ ایشان مایه رحمت برای بشریت بود

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، بیان کرد: رئیس جمهوری عزیز نه برای ایرانیان مایه رحمت بلکه برای جهانیان مایه رحمت بودند؛ برنامه هایی داشتند و هدفشان صلح میان امت اسلامی و مایه رحمتی برای بشریت بود و ارزش نهادن برای کرامت انسانی و غمخواری برای بشریت و ریشه کنی فقر از مردم ایران زمین بود.



*دبیرکل بنیاد بین المللی تکریم ادیان و مذاهب: آیت الله رئیسی؛ منادی وحدت در جهان اسلام

حادثه دلخراش سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و جمعی از مسؤولان همراه وی، دل ملت ایران را به درد آورد و مردم کشومان و ملت های علاقه مند به جمهوری اسلامی ایران در عزای از دست دادن این جمع خدوم، به سوگ و عزا نشستند.




انتهای پیام/

نظر شما