شناسهٔ خبر: 66956160 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

واکنش اوباما به پیشنهاد بایدن برای برقراری آتش‌بس در غزه

اقتصادنیوز: باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا بامداد شنبه از پیشنهاد اعلام شده از سوی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای برقراری آتش‌بس در غزه استقبال کرد و آن را طرحی واقع بینانه اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، اوباما در پیامی شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: طرح پایان جنگ غزه که از سوی جو بایدن ارائه شد، طرحی روشن، واقع بینانه و عادلانه است.

وی افزود: این کار تاثیر جنگ ویرانگر را خنثی نمی‌کند اما می تواند کشتار را متوقف و به فلسطینی‌های ناامید کمک کند.

رئیس جمهور پیشین آمریکا، اضافه کرد: در حالی که فاجعه غزه در هشت ماه گذشته رخ داده است، ما شاهد یک بحث عمومی شدید در داخل آمریکا و در سراسر جهان در مورد اینکه ایالات متحده چگونه باید واکنش نشان دهد، بوده‌ایم.

اوباما تاکید کرد: اما مهم نیست که هر یک از ما در کجای این بحث‌های گسترده‌تر ایستاده‌ایم چرا که یک آتش‌بس پایدار چیزی است که همه ما باید از آن به خاطر اسرائیلی‌ها، فلسطینی‌ها و کل جهان حمایت کنیم.

پیش تر جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در سخنانی درباره جنگ علیه غزه گفته بود که رژیم صهیونیستی پیشنهاد آتش‌بس جدیدی را ارائه کرده که از طریق قطر به حماس ارسال شده است.

رئیس جمهور آمریکا، تصریح کرد: پیشنهاد جدید اسرائیل نقشه راه برای آتش بس پایدار و آزادی همه گروگان‌ها (اسیران) است.

بایدن با بیان اینکه می‌داند عده‌ای در (رژیم) اسرائیل با این طرح مخالفت خواهند کرد، ادامه داد: این واقعا یک لحظه تعیین کننده است. حماس باید این توافق را انجام دهد. زمان پایان دادن به جنگی است که حماس شروع کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین ساعاتی پیش در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) جزئیات طرح ۳ مرحله‌ای رژیم صهیونیستی برای آتش‌بس که ادعا می‌کند تحویل حماس شده است را منتشر کرد.

مرحله اول این طرح شامل آتش‌بس کامل، خروج نظامیان رژیم صهیونیستی از نواحی پرجمعیت در غزه، آزادی برخی از اسیران و تحویل اجساد برخی از اسیران، بازگشت غیرنظامیان فلسطینی به منازل خود در غزه و افزایش کمک‌های انسانی می‌شود.

همچنین مرحله دوم این طرح نیز شامل پایان دائمی خصومت‌ها، تعامل برای آزادی اسیران باقی‌مانده و خروج نظامیان رژیم صهیونیستی از غزه است.

این طرح در مرحله سوم نیز شامل طرح عمده برای بازسازی غزه و تحویل اجساد اسیران به خانواده‌هایشان است.

 پس از گذشت بیش از هفت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از هفت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

نظر شما