شناسهٔ خبر: 66954078 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

بازگشت آنتونیو کونته به سری آ: هی‌یر وی گو!

فابریتزیو رومانو از توافق میان آنتونیو کونته و مدیران ناپولی خبر می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، کونته با ناپولی به توافق رسیده و به نظر می‌رسد که سری آ یک فصل جذاب را در پیش خواهد داشت. با جابجایی‌های صورت گرفته و حضور سرمربیان جدید روی نیمکت سه تیم مدعی قهرمانی و رقبای اینتر، ایتالیا می‌تواند لیگ جذابی را در پیش داشته باشد.

ناپولی که دو فصل قبل توانست پس از سالها به قهرمانی در سری آ دست یابد، پس از جدایی اسپالتی، هرگز رنگ و بوی آرامش را به چشم ندید و سه مربی در فصل قبل، روی نیمکت این تیم نشستند. رودی گارسیا، والتر ماتزاری و فرانچسکو کالزونا، سه گزینه فاجعه بار برای مدافع عنوان قهرمانی بودند.

دی لورنتیس، مالک ناپولی، که همه جوره در فصل قبل ناکام بود، این بار به سراغ گزینه باتجربه‌تر و امتحان پس داده‌ای رفت. مذاکرات با آنتونیو کونته از هفته‌ها قبل آغاز شده بود و حالا سرمربی سابق تیم‌های یوونتوس، چلسی، اینتر و تاتنهام، قرار است که راهی ناپل شده تا در تجربه‌ای جدید، هدایت این تیم را برعهده بگیرد.

فابریتزیو رومانو در خبری اعلام کرده است: کونته راهی ناپولی می‌شود. توافق بر روی هر جزئیات، از جمله پاداش‌ها، پس از حقوق ثابت، حقوق تصویر و اعضای کارکنان به دست آمد. کونته قراردادی را امضا خواهد کرد که تا ژوئن 2027 اعتبار دارد، اسناد تأیید شده است. یک انتصاب بزرگ برای ناپولی.

2028684

هر چند که رومانو درخصوص دستمزد کونته خبری اعلام نکرده اما گفته می شود او کوریره دلا اسپورت نوشته است که کونته سالیانه هفت میلیون یورو از ناپولی دریافت خواهد کرد که البته بند پاداش قهرمانی در لیگ و صعود به لیگ قهرمانان اروپا نیز در آن وجود دارد.

از 26 مارس سال گذشته و پس از جدایی از تاتنهام، کونته در تمام چهارده ماه اخیر بدون تیم بوده و سرانجام او پذیرفت تا به استراحت طولانی مدتش پایان داده و به سری آ ایتالیا بازگردد. جایی که او سه مرتبه با یوونتوس و یک بار با اینتر به قهرمانی دست یافته است.

پیوستن به یک تیم قدرتمند پس از یک ناکامی، حرکتی به سبک خود کونته خواهد بود. در واقع، وضعیتی که او در ناپل پیدا می‌کند، بسیار شبیه به سناریویی است که در سال 2016 روی نیمکت چلسی با آن مواجه شد: در آن سال نیز آبی‌ها دو فصل پیش از آن قهرمان لیگ شده بودند. در حالی که در سال قبل از ورود کونته، آنها یک لیگ برتر ناامید کننده را در رده دهم به پایان رسانده بودند. نتیجه بعد از آمدن کونته؟ او با چلسی و در سال اول، قهرمان لیگ جزیره شد.

نظر شما