شناسهٔ خبر: 66953583 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

دلیل راهپیمایی گسترده یمنی‌ها

مردم یمن در تداوم حمایت‌های خود از مردم غزه راهپیمایی گسترده برگزار کردند.

صاحب‌خبر -

مردم یمن امروز راهپیمایی گسترده‌ای در حمایت از مردم فلسطین در غزه در میدان السبعین واقع در صنعاء پایتخت این کشور برگزار کردند.

شعار اصلی این راهپیمایی گسترده که در دیگر مناطق‌ یمن نیز برگزار شد، «کنار غزه هستیم ‌و با وجود تمام چالش‌ها به نبرد ادامه می‌دهیم»، بود.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی بیانیه‌ای نیز صادر کرده و از مقاومت و صبر و شکیبایی و شجاعت ملت ‌و مجاهدان فلسطینی تمجید کردند.

در این بیانیه آمده است: از عملیات قهرمانانه مجاهدان در غزه، کرانه باختری، لبنان و عراق تمجید می‌کنیم. از عملیات منحصر به فرد نیروهای مسلح یمن و هر نوع مقاومت در مقابل صهیونیست‌ها تقدیر و تمجید می‌کنیم.

یمنی‌ها خاطرنشان کردند: به ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی هشدار می‌دهیم که تسلیم فشارهای آمریکایی و صهیونیستی نشوند و وارد توطئه‌های کثیف آن‌ها نشوند. به سعودی‌ها و اماراتی ها هشدار می‌دهیم که هیزم در آتش انداختن منجر به شعله ور شدن آتش در جان هر کسی می‌شود که در این توطئه‌ها دست دارد.

مردم یمن تاکید کردند: از ملت‌های عربی و اسلامی می‌خواهیم که به هر طریقی از ملت فلسطین حمایت کنند. از حکام کشورهای عربی و اسلامی می‌خواهیم که مواضع عملی و ملموس مانند قطع روابط با رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند و به بیانیه‌های سیاسی بی رمق اکتفا نکنند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: در پی تجاوز صهیونیست‌ها به سربازان مصری در گذرگاه رفح، با مردم این کشور ابراز همبستگی کامل می‌کنیم.

دلیل راهپیمایی گسترده یمنی‌ها

یمنی‌ها همچنین از راهپیمایی های دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی در حمایت از ملت فلسطین در غزه تمجید کردند.

مردم یمن در بیانیه خود تاکید کردند که از مواضع ایرلند، اسپانیا و نروژ در به رسمیت شناختن کشور فلسطین و همچنین مواضع برخی کشورهای آمریکای جنوبی در قطع روابط خود با رژیم صهیونیستی تمجید می‌کنیم.

آن‌ها همچنین از تمام کشورهای جهان خواستند که کالاهای صهیونیستی را تحریم کنند.

بر اساس این گزارش، مردم یمن بعد از عملیات طوفان الاقصی، تقریبا هر هفته روز جمعه در حمایت از مردم غزه و محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی راهپیمایی برگزار می‌کنند.

نظر شما