شناسهٔ خبر: 66948669 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

هشدار آلمان به اوکراین/ ایجاد منطقه پرواز ممنوع به معنای جنگ است

اقتصادنیوز : صدر اعظم آلمان در سخنانی درباره عواقب اعزام نیرو و ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم ، اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان در سخنانی با طرح عزام نیروی زمینی به اوکراین به شدت مخالفت کرده و در این باره گفت: در مورد این مسئله کاملاً واضح هستم. من گفتم ما نمی‌خواهیم با سربازانمان به آنجا برویم و این همان نگرش دولت فدرال آلمان است زیرا ما می‌گوییم: نکته همین است.

خبر مرتبط
آمریکا آب پاکی را روی دست پوتین ریخت/ صدور اجازه حمله اوکراین به روسیه!

اقتصادنیوز:چهار مقام آمریکایی می‌گویند که رئیس‌جمهور این کشور بی‌سروصدا به کی‌یف اجازه استفاده محدود از تسلیحات ایالات متحده برای حمله به اهداف در داخل خاک روسیه را داده است.

وی افزود: اتفاقاً این موضوع در مورد خیلی چیزهای دیگر هم صدق می کند که خیلی بی دقت در دور و اطراف درباره آن صحبت می شود. برای مثال، طرح ایجاد یک منطقه پرواز ممنوع، ممکن است "نام خوبی" باشد. اما در نهایت معنای آن این است: "شما هواپیماهای کشور دیگری را با هواپیماهای جنگنده خود ساقط می کنید." در این صورت ما وارد جنگ می شویم.

وی افزود: نمی‌توان اجازه داد که این اتفاق بیفتد - و صدراعظم آلمان در این مورد بسیار واضح است.

وی همچنین وقتی از او می‌پرسند که آیا می‌توان از سلاح‌های آلمانی برای انهدام اهداف در روسیه استفاده کرد، پاسخ او به همان اندازه قابل تفسیر به نظر می‌رسد که در کنفرانس مطبوعاتی اخیر با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه انجام شد. در این پاسخ آمده است: اوکراین مورد حمله قرار گرفته است. به همین دلیل است که گزینه های زیادی دارد که قوانین بین المللی به آن ارائه می دهد و به همین دلیل است که ما با اوکراین به توافقاتی رسیده ایم که مجبور نیستیم آنها را تغییر دهیم.

وی تاکید کرد: قوانین بین المللی ایجاب می کند که اگر مورد حمله قرار گرفتید، بتوانید از خود دفاع کنید. کاملاً واضح است. و به همین دلیل است که ما از اوکراین تا حد زیادی که توضیح داده شده است حمایت می کنیم تا بتواند موفق شود. اما در عین حال برای ما روشن است که با نیروهای خودمان به این جبهه نمی پیوندیم.

در ائتلاف نظامی ناتو درباره طرح اعزام نیرو به اوکراین که چندی پیش بخصوص از طرف فرانسه مطرح شد اختلافاتی ایجاد شده و نظرات در این باره مختلف است.

فرانسه و استونی احتمال حضور نیروهای زمینی در اوکراین را رد نمی کنند. اکنون لهستان نیز مایل است این گزینه را در دستور کار قرار دهد.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، زمانی که در ماه فوریه این مسئله را رد نکرد که غرب نیز می‌تواند برای حمایت از کی‌یف در برابر ولادیمیر پوتین، نیرو به این کشور بفرستد، بحثها درباره اعزام نیروهای زمینی ناتو در اوکراین را آغاز کرد.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع فدرال آلمان هم در ماه مارس از پیشنهاد ماکرون انتقاد کرده و در این باره گفت: هیچ کس واقعاً نمی خواهد در اوکراین چکمه داشته باشد.

دبیر کل ناتو هم قاطعانه اعزام نیروهای ناتو به اوکراین را رد می کند و از افزایش حضور نظامی در کشورهای شرقی ناتو به منظور جلوگیری از تشدید بیشتر درگیری ها حمایت می کند.

"جوزف بورل"، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم اخیرا پس از نشست وزرای دفاع در بروکسل گفت: در حال حاضر هیچ اجماع بین کشورهای عضو در مورد اعزام مربی نظامی به اوکراین وجود ندارد.

 

برچسب‌ها:

نظر شما