شناسهٔ خبر: 66947168 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

چین و آمریکا دور میز مذاکره نشستند/اختلافات بر سر تایوان حل می شود؟

اقتصادنیوز: «لوید آستین» و «دونگ جون» وزرای دفاع آمریکا و چین در مورد مساله تایوان و تنش‌ها در دریای جنوبی چین که باعث بحران در روابط پکن و واشنگتن شده است، در سنگاپور دیدار و گفت‌وگو کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که وزرای دفاع دو کشور امروز جمعه در سنگاپور گفت‌وگوهای مستقیمی را انجام دادند و ابراز امیدواری کردند که گفت‌وگوهای نظامی بیشتر با هدف جلوگیری از خارج شدن اختلافات از کنترل، شکل بگیرد.

خبر مرتبط
ورود یک هیات آمریکایی به تایوان/امنیت منطقه‌ای محور گفت‌وگوها

اقتصادنیوز: یک هیات از قانونگذاران جمهوری خواه و دموکرات آمریکا، چند روز پس از آغاز به کاز رئیس جدید جزیره تایوان وارد این جزیره شدند.

نشست بین لوید آستین و دونگ جون در هتل شانگری-لا که میزبان یک مجمع بزرگ امنیتی است، به طور رو در رو و برای اولین بار در ۱۸ ماه گذشته برگزار شد.

طبق اعلام وزارت دفاع آمریکا، آستین در مورد فعالیت نظامی چین در نزدیکی تایوان ابراز نگرانی کرد و گفت که پکن نباید از انتخابات جزیره تایوان به عنوان بهانه‌ای برای «اقدامات زوری» استفاده کند.

همچنین آستین در دیدار با دونگ بر باز نگه داشتن ارتباط‌های نظامی- نظامی میان دو کشور تاکید کرد.

پنتاگون همچنین اعلام کرد که وزیر دفاع آمریکا بر اهمیت احترام به آزادی ناوبری در دریای جنوبی چین تاکید کرده و در مورد حمایت چین از پایگاه صنعتی روسیه بحث و تبادل نظر کرده است.

 

نظر شما