شناسهٔ خبر: 66946417 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تداوم بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا

صاحب‌خبر -
تداوم بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
خبرگزاری آریا - مداخله پلیس برای برچیدن چادرهایی که در دانشگاه دولتی وین در دیترویت آمریکا با هدف حمایت از فلسطین و اعتراض به جنگ رژیم صهیونیستی در غزه برپا شده بود، به بازداشت دستکم 8 دانشجو منجر شد.

فاکس نیوز گزارش داد، "مت لاک وود"، معاون ارتباطات دانشگاه در گفت‌وگو با این شبکه امریکایی تایید کرد از 8 معترض دستگیر شده، 6 نفر به دلیل به دلیل تعدی، یک نفر به دلیل مقاومت و مانع تراشی و یک نفر به دلیل حمله به افسر پلیس دستگیر شد.
در ویدئویی که برخی گروه های خبری حاضر در محوطه دانشگاه ضبط کردند، درگیری پلیس و دانشجویان مشاهده می شود و برخی از خدمه دانشگاه در حال جمع کردن چادرها و حمل کیسه های پر از زباله ها جمع آوری شده از محل کمپ ها هستند.
کیمبرلی اندروز اسپای، رئیس دانشگاه ایالتی وین، روز پنجشنبه در بیانیه‌ای مدعی شد که این اردوگاه «چالش‌های قانونی، بهداشتی، ایمنی و عملیاتی را برای جامعه ما ایجاد می کند».
لاک وود پیشتر به فاکس نیوز گفته بود که با وجود تلاش های مقامات دانشگاه برای درخواست از دانشجویان برای برچیدن چادرها، معترضان از این اقدام خودداری کردند.
سایر دانشگاه های سراسر آمریکا نیز چادرهایی را در اعتراض به جنگ اسرائیل در غزه برپا کرده اند و پلیس هفته گذشته نیز اقدام به برچیدن اردوگاه دانشجویان دانشگاه میشگان کرد.

نظر شما