شناسهٔ خبر: 66946315 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

از جنگ داخلی تا اعدام قاضی؛ واکنش طرفداران ترامپ به حکم دادگاه

صاحب‌خبر -

شفقنا- در پی اعلام مجرم بودن رییس جمهور سابق آمریکا، طرفداران او شبکه‌های اجتماعی را مملو از پیام‎‌های شورش و ناآرامی کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ حامیان دونالد ترامپ که از محکومیت وی در 34 مورد جرم توسط هیئت منصفه نیویورک خشمگین شده بودند، وب سایت ها و شبکه‌های اجتماعی را با فراخوانی برای شورش، انقلاب و مجازات خشونت آمیز پر کردند.

پس از اینکه ترامپ اولین رئیس جمهور ایالات متحده شد که به خاطر ارتکاب جرم، محکوم شده است، حامیان او با ده‌ها پست آنلاین و البته خشونت آمیز پاسخ دادند. برخی خواستار حمله به هیئت منصفه، اعدام قاضی، یا جنگ داخلی و شورش مسلحانه شدند.

ترامپ در حالی که برای دومین بار برای ورود به کاخ سفید تلاش می کند، قضات و دادستان ها را در محاکمه های خود به عنوان ابزارهای فاسد دولت بایدن معرفی کرده است که قصد دارند کارش را برای رسیدن به کاخ سفید خراب کنند. وفاداران او نیز با موجی از تهدید و ارعاب قضات و مقامات دادگاه را هدف قرار داده‌اند.

هیئت منصفه 12 نفره ترامپ را به دلیل جعل اسناد به منظور مخفی کردن پرداختی برای ساکت کردن روایت یک ستاره فیلم های پورن مجرم شناخته است. صدور حکم برای 11 جولای تعیین شده است، چند روز قبل از اینکه حزب جمهوری خواه به طور رسمی ترامپ را برای انتخابات ریاست جمهوری 5 نوامبر معرفی کند. ترامپ تخلفات خود را رد کرده است و انتظار می رود درخواست تجدید نظر کند.

زندانی شدن برای افرادی که در ایالت نیویورک به جرم جعل سوابق تجاری محکوم شده اند، نادر است. در کل به نظر می‌رسد قاضی دادگاه حکم به زندانی کردن ترامپ نخواهد داند و او را به جریمه نقدی محکوم خواهد کرد.

این خبر را در رویترز ببینید

نظر شما