شناسهٔ خبر: 66944129 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

سرمربی برزیلی پرسپولیس بعد از بازی با مس لیست می‌دهد

با اوسمار حتی بدون جام تمدید می‌کنند

به نظر می‌رسد حتی اگر لوس ویرا در گام آخر کم بیاورد و جام را به رقیب بدهد برای فصل بعد هم سرمربی پرسپولیس خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، اوسمار لوس ویرا با در نظر گرفتن بازی مقابل شمس‌آذر از 16 بازی به عنوان سرمربی در پرسپولیس به صورت میانگین 2.38 امتیاز گرفته است. اتفاقی که او در مقاطع قبلی سرمربیگری‌اش در برزیل موفق به کسب آن نشده بود و حالا بهترین آمار سرمربیگری او، هر چند تعداد مقاطعی که سرمربیگری کرده کم تعداد و کوتاه مدت بوده، اما می‌تواند قابل توجه باشد.

البته که در نگاه اول این آمار و این رکورد بیشتر از اینکه برای پرسپولیس مهم به نظر بیاید برای خود اوسمار اتفاقی چشمگیر به حساب می‌آید اما واقعیت اینکه در پرسپولیس آمار او قابل اعتناست.

2027323

اوسمار از پس استقلال و سپاهان بر نیامد و دو بار به آلومینیوم در اراک باخت. او به سادگی یک جام را در اراک جا گذاشت و در شکست حیرات‌انگیز به ایرالکو در یک هشتم نهایی جام حذفی تقصیرکار بود اما به نظر می‌رسد حتی اگر در رقابت میلیمتری با استقلال جام دوم را هم از دست بدهد نیز سرمربی پرسپولیس باقی خواهد ماند و اختلالی در روند مذاکرات تمدید قرارداد با او به وجود نخواهد آمد.

با توجه به این مهم قرار بود قرارداد اوسمار در همین روزها تمدید شود اما حساسیت بازی‌های فشرده سه هفته پایانی رقابت برای قهرمانی این مهم را به تعویق انداخت. دیروز یک مقام مسئول در باشگاه پرسپولیس اعلام کرد ادامه مذاکرات و تمدید قرارداد با اوسمار به بعد از پایان فصل موکول شده است و البته بعید است با توجه به توافق 90 درصدی طرفین مذاکرات بین مدیریت باشگاه و این مربی برزیلی به بن‌بست خورده یا با دست‌انداز مواجه شود.

در عین حال این‌گونه به نظر می‌رسد که اوسمار احتمالاً فردای بازی با مس رفسنجان فارغ از اینکه یا نهایتاً دو روز بعد از این بازی مذاکرات نهایی‌اش با رضا درویش را انجام داده و با توافق نهایی یا حتی امضای رسمی قرارداد فصل بعد در آن دو روز انجام خواهد شد.

2026438

باشگاه پرسپولیس هنوز برای اوسمار و دستیاران برزیلی‌اش بلیت سفر به برزیل را تهیه نکرده اما پیش‌بینی می‌شود او بعد از توافق نهایی یا امضای قرارداد جدید به عنوان سرمربی فصل بعد راهی تعطیلات سه تا چهار هفته‌ای شده و از هفته دوم یا سوم تیرماه به تهران برگردد تا تمرینات پیش‌فصل را آغاز کند.

اوسمار همچنین هنوز لیست مد نظر نقل و انتقالاتی خود را به مدیران باشگاه نداده و مشخص نیست کدام بازیکنان را می‌خواهد و احتمالاً کدام یک از نفرات فعلی را نمی‌خواهد. پیش‌بینی می‌شود او این مهم را نیز به بعد از برگزاری آخرین بازی فصل موکول کرده و احتمالاً هم مسئله تمدید قرارداد خودش هم صحبت درباره بازیکنان ورودی و خروجی در یک جلسه نهایی پای پرواز به برزیل نهایی می‌شود.

2026192

دو امتیاز بزرگ ویرا از نظر مدیران پرسپولیس

جدا از بحث نتیجه‌گیری و کسب جام، مدیران باشگاه پرسپولیس برای تمدید قرارداد با این مربی برزیلی به دو سه آیتم مهم دیگر نیز اشاره می‌کنند و در مسئله تمدید قرارداد برای آنها اهمیت بسیاری دارد. 

نکته اول شخصیت و پرستیژ این مربی است که در طول پنج ماه اخیر نشان داده با وجود بروز انواع و اقسام حاشیه‌ها پیرامون تیم خود هرگز وارد این حواشی نشده و حتی در تقابل با رسانه‌ها به گونه‌ای پاسخ می‌دهد که هم از جواب دادن طفره نمی‌رود هم از دایره ادبیات حرفه‌ای خود خروج نمی‌کند.

در تمام کنفرانس‌های اخیر و در اوج حساسیت و تقابل با تیم رقیب، اوسمار تلاش داشته دیسیپلین خود و تیمش را حفظ کند و روی تیم خودش تمرکز داشته باشد که این مسئله نه در حرف بلکه در عمل نیز عینیت یافته است. 

نکته دوم که باعث شده مدیران باشگاه پرسپولیس به ادامه همکاری با این مربی رغبت داشته باشند رقم مناسب قرارداد اوست. مدیران باشگاه پرسپولیس دنبال جذب سرمربی ایرانی نیستند و یقین دارند در بازار فعلی و آنچه در زمستان تجربه‌اش کردند مربی خارجی مناسب و شاخصی هم‌قیمت با اوسمار پیدا نخواهند کرد. پیش‌بینی می‌شود رقم قرارداد فصل جدید اوسمار با پرسپولیس حدود 400 هزار دلار باشد اما اگر قرار شود باشگاه دنبال مربی خارجی جدید برود زیر 700 هزار دلار نمی‌تواند گزینه مناسبی پیدا کند.

نظر شما