شناسهٔ خبر: 66943545 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

ادعای رسانه‌های صهیونیستی

توافق مصر و اسرائیل/ رفح بازگشایی می‌شود؟

اقتصادنیوز: رسانه های رژیم اسرائیل مدعی شدند که مصر و این رژیم به توافق اولیه بر سر بازگشایی گذرگاه رفح برای انتقال کمک‌های انسانی به غزه دست یافته اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، رسانه‌های رژیم اسرائیل پنجشنبه شب مدعی شدند که مصر و این رژیم در مورد گذرگاه رفح به توافقی رسیده اند.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم اسرائیل در این باره گزارش داد که مصر و این رژیم به توافق اولیه بر سر بازگشایی گذرگاه رفح برای انتقال کمک‌های انسانی به غزه دست یافته اند و این توافق بعد از فشارهای آمریکا حاصل شده است.

تماس تلفنی وزیر جنگ رژیم اسرائیل با  وزیر دفاع آمریکا

اعلام توافق اولیه بر سر گذرگاه رفح، ساعتی بعد از آن صورت گرفت که وزارت جنگ رژیم اسرائیل امروز پنجشنبه اعلام کرد که یوآو گالانت در تماس تلفنی با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا درباره بازگشایی گذرگاه رفح و امکان ارسال کمک‌های انسانی به نوار غزه گفت‌وگو و تأکید کرده که مسئولیت اداره گذرگاه رفح را به حماس و یا گروه‌های مرتبط با این جنبش منتقل نخواهد کرد.

خبر مرتبط
آمریکا دست به دامن قاهره می شود؟ گذرگاه رفح باز می شود؟

اقتصادنیوز :سه مقام آمریکایی و صهونیست گفتند کاخ سفید در حال کار بر روی یک نشست سه جانبه بین مقامات آمریکایی، مصری و صهیونیست طی روزهای آتی در قاهره است تا در مورد بازگشایی گذرگاه رفح و طرحی برای تامین امنیت مرز بین مصر و غزه گفتگو کند.

هنوز از جزئیات این توافق، خبری منتشر نشده است و مشخص نیست مسئولیت اداره آن برعهده چه کسی خواهد بود؛ آیا مشترکا اداره خواهد شد یا مصر این مسئولیت را برعهده خواهد گرفت.

خبر مرتبط
خسارات سنگین در رفح / سخنگوی ارتش اسرائیل اعتراف کرد

اقتصادنیوز: سخنگوی ارتش اسرائیل در اظهاراتی اعتراف کرد که نظامیان این رژیم در حمله به رفح تاکنون خسارات سنگینی را متحمل شده‌اند.

مصر: ادعاهای رسانه‌های اسرائیل صحت ندارد

ساعتی بعد از انتشار این خبر، رسانه‌های مصر به نقل از یک منبع بلندپایه در این کشور گزارش دادند که ادعاهای مطرح شده از سوی رسانه‌های اسرائیلی درمورد توافق بر سر گذرگاه رفح صحت ندارد و قاهره بر موضع خود مبنی بر عقب نشینی کامل ارتش اسرائیل از این گذرگاه به عنوان پیش شرط از سرگیری اقدام مشترک در این باره اصرار دارد.

 

نظر شما