شناسهٔ خبر: 66941953 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

مدرسه سلول های بنیادی افتتاح شد

اقتصادنیوز: اولین مدرسه سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی کرمان توسط معاونت علمی بسیج دانشجویی و با همکاری مرکز سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی در کرمان آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان روز پنجشنبه در مراسم آغاز به کار این مدرسه گفت: سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی از موضوعات مطرح در جهان است و با وجود اینکه علم جوانی است اما در کشور و به ویژه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام شده است.

دکتر مهدی احمدی نژاد ضمن قدردانی از بسیج دانشجویی و مرکز سلول‌های بنیادی دانشگاه در راه اندازی این مدرسه، افزود: به نتایج این مدرسه خوش بین هستم و امیدوارم دانشجویان از این مدرسه نهایت استفاده و بهره را ببرید.

آینده سلامت دنیا و کشور با فناوری نوین دگرگون می‌شود

رئیس ستاد توسعه علوم فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری نیز گفت: آینده سلامت دنیا و کشور با کمک فناوری‌های نوین دگرگون خواهد شد.

خبر مرتبط
درمان دیابت در چین ؛ مرزهای پزشکی جا به جا شد

اقتصادنیوز: یک مرد 59 ساله مبتلا به دیابت نوع 2 با روش پیوند سلولی جدید ، 33 ماه است که بدون انسولین و دارو به زندگی خود ادامه می دهد این موضوع باعث امیدواری سایر بیماران دیابتی شد ه است.

دکتر احسان عارفیان در خصوص شاخه های مختلف علم سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، افزود: محصولات بسیاری از این علم برای درمان بیماری ها تولید شده و این علم آینده خوبی پیش رو دارد.

وی یادآور شد: رتبه دوازدهم ایران در حوزه پژوهش در سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که با توجه به تحریم ها و مشکلات، فعالیت های تحقیقاتی قابل توجهی در این زمینه انجام شده است.

خبر مرتبط
زمان توزیع کارت آزمون کارشناسی‌ارشد علوم‌پزشکی ۱۴۰۳

اقتصادنیوز: کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال ۱۴۰۳ از فردا ۶ خرداد در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی در دسترس داوطلبان قرار می گیرد.

به گفته وی اکنون بیش از ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در ایران فعال است که ۲۰ درصد این تعداد در زمینه سلول‌های بنیادی فعالیت دارد.

براساس این گزارش، در آغاز به کار مدرسه سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، دکتر مهدی احمدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و دکتر عارفیان رییس ستاد توسعه علوم فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری حضور داشتند.

این مراسم به مدت ۲ روز برگزار می شود و دانشجویان شرکت کننده با حضور درکارگاه‌های تئوری و عملی مطالبی را در خصوص آشنایی با سلول‌های بنیادی، نانوفناوری در پزشکی بازساختی، ژن تراپی سلول‌های سوماتیک، ثبت اختراع و ثبت شرکت تجاری سازی، کاربرد سلول‌های بنیادی در بالین، کشت سلولی، مهندسی بافت، فلوسایتومتری و نانوفناوری فرا می‌گیرند.

 

 

نظر شما