شناسهٔ خبر: 66941636 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

جانشین مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران:

موزه دفاع مقدس مازندران قطب گردشگری اسلامی است

ساری- جانشین مرکز فرهنگی وموزه دفاع مقدس مازندران از این مرکز به عنوان قطب گردشگری اسلامی یاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار محمدعلی حسین‌زاده عصر پنجشنبه در نشست مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران با اشاره به بازدید اخیر رئیس جمهور شهید از این مجموعه عنوان کرد: در این سفر ضمن بازدید از موزه دفاع مقدس مازندران در محضر خانواده‌های شهدا حضور یافت و پس از سه روز شهادت رسید.

وی با بیان اینکه این مرکز در ۶۰ هکتار در حال ساخت است که ۳۶ هکتار مساحت آبی است و ۲۴ هکتار عرصه خاکی در دو طرف رودخانه تجن قرار دارد، افزود: اجرای برخی از المان‌های دفاع مقدس و بازسازی عملیات والفجر هشت در این مرکز در حال انجام است.

حسین زاده افزود: مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران محل عبور ۴۰ میلیون گردشگر و زائران حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و قطب گردشگری اسلامی اسلام است و نیازمند توجه و عنایت ویژه است.

پیشکسوتان جهاد و مقاومت میراث داران و حافظان مسیر شهدا هستند

حسین دهقان رئیس بنیاد مستضعفان گفت: دفاع مقدس برگ زرین تاریخ پرافتخار این ملت است و نباید گذاشت هیچگاه شعله و تابش جهاد و شهادت در حرکت ملت ما کم سو شود و پیشکسوتان جهاد و مقاومت باید به عنوان میراث داران و حافظان این مسیر ایفای نقش کنند.

سردار سرتیپ پاسدار علی شالیکار فرمانده قرارگاه منطقه غدیر در شمال کشور بیان کرد: این مجموعه بهترین مکان برای ماندگار شدن آثار شهداست و برای رفع مشکلات آن باید تلاش ویژه صورت گیرد.

سردار کمیل کهنسال فرمانده دفاع مقدس و مقاومت نیز با بیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران یکی از بزرگترین مرکز تفریحی توریستی شمال کشور است به مشکلات متعدد بر سر راه این مجموعه اشاره کرد و اذعان داشت: این مرکز، یکی از مهمترین پروژه‌های فرهنگی است که نیاز به بودجه و اعتبار ویژه دارد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس ریشه در فرهنگ عاشورا دارد و شهدا با تاسی از این فرهنگ به شهادت رسیدند، گفت: یکی از مراکزی که می‌تواند میزبان راهیان باشد، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران بوده که در ترویج سبک و سیره شهدا تأثیرگذار است.

نظر شما