شناسهٔ خبر: 66941109 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

نیکولو فاجولی:

شرط‌بندی زندگی‌ام را تلف کرد ولی من شیطان نیستم

نیکولو فاجولی، هافبک یوونتوس و ایتالیا، می‌گوید که چگونه و چرا شرط‌بندی را شروع کرد و اعتراف کرد که پول زیادی را از دست داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، نیکولو فاجولی، هافبک یوونتوس، برای اولین بار پس از پایان محرومیت هفت ماهه به دلیل شرط‌بندی مصاحبه کرده است. در طول گفت‌وگو با گاتزتا دلو اسپورت، این بازیکن 23 ساله اعلام کرد که چرا شرط‌بندی را شروع کرد و چه زمانی متوجه شد که کنترل زندگی خود را از دست داده است.

فاجولی به مقامات قضایی ایتالیا اعتراف کرد که در مسابقات فوتبال شرط‌بندی کرده اما هرگز روی نتایج مسابقات یوونتوس این کار را انجام نداده است. فاجولی گفت: "وقتی مقابل ساسولو اشک ریختم، فقط به این دلیل بود که تیمم را به دردسر انداخته بودم و در آن لحظه همه چیز منفی به نظر می‌رسید. همه جا تاریک بود. من در زمین اشتباه کرده بودم، اما بزرگترین اشتباه را در درون خودم مرتکب شده بودم.

مشکل این بود که دیگر نمی‌توانستم خودم را کنترل کنم. شرط‌بندی زندگی من را گرفته بود. این مثل یک وسواس ذهنی شده بود؛ یک کابوس. می‌دانم که من یک مرد خوش شانس هستم که افراد هم سن و سالم در موقعیت‌های دراماتیک‌تری قرار دارند حق ندارم درخواست همدردی کنم اما نمی‌خواهم ریاکار باشم.

2028289

من جذب فضای توخالی شده بودم که به ظاهر هیچکس نگاه نمی‌کرد. نه بر اساس طبقه اجتماعی، نه دارایی یا حتی بسته به استعداد. همه چیز به عنوان یک بازی شروع شد. من خیلی شرط‌بندی کردم، اما نه روی تیمم یا بازی خودم. نمی‌خواستم اصولی را که به آن اعتقاد دارم زیر پا بگذارم. می‌دانم که استفاده از این کلمه مضحک به نظر می‌رسد، اما برای من مهم است. فکر می‌کردم که فوتبال و شرط‌بندی همزمان بد نیست مگر اینکه این دو خط از روی هم عبور کنند.

من به ورزش لطمه‌ای نزدم یا روی نتایج تأثیری نداشتم یا حقوق دیگران را تحت تأثیر قرار ندادم. وقتی چهار یا پنج ساعت تمرین به پایان می‌رسد، فضای خالی باز می‌شود. اگر علایق دیگری ندارید، آن ورطه ترسناک شما را جذب می‌کند. حوصله‌ام سر رفته بود. می‌دانم عجیب به نظر میاد ولی اینطور است. موفقیت زرهی است که در برابر تنهایی مقاومت نمی‌کند و به شما اجازه نمی‌دهد با زمان خالی بجنگید.

شما به این فکر می‌کنید که چه تعداد از نویسنده‌ها، موسیقی‌دانان و بازیگران اعتیادهای کشنده‌تری داشته‌اند. بی‌حوصلگی زندگی من را تباه کرد و هر مشکلی، حتی احمقانه‌ترین مشکل، مانند جر و بحث یا کارهای بد، باید با یک بار آدرنالینی که با شرط‌بندی ایجاد می‌شود، جبران می‌شد. هر بار که از آن موبایل لعنتی استفاده می‌کردم، احساس می‌کردم که در زمین فوتبال هستم.

2028288

من با کسی در این مورد صحبت نکردم چون شرمنده بودم. در ژانویه 2023 کاملاً کنترل خود را از دست دادم. خوب بازی نمی‌کردم و حتی بدتر تمرین می‌کردم. فکر و خیالم جای دیگری بود. از نحوه زندگی‌ام ناراحت بودم، اما بدون آن نمی‌توانستم زندگی کنم. مرکز زندگی من شرط‌بندی بود، دیگر فوتبال نبود. احساس کردم وارونه شده‌ام. اگر پاس اشتباهی می‌دادم، به خودم می‌گفتم تقصیر این وسواس فکری است."

فاجولی از پلتفرم‌های آنلاین غیرقانونی برای شرط‌بندی استفاده کرد و پس از شروع تحقیقات رسمی دادستان تورین، همه چیز را اعتراف کرد. این هافبک گفت: "این طوفان که من را به دیوار هل داد، من را مجبور کرد انسان مسئولیت پذیرتری باشم. من درمان را همراه پروفسور ژار شروع کردم. در درون خودم جست‌وجو می‌کنم تا دلایل را بیابم و بفهمم که چرا هیچ پادزهری در برابر شرط‌بندی نداشتم.

2028290

وقتی پلیس به خانه‌ام آمد، دو روز قبل عمل جراحی انجام داده بودم و با مادرم تماس گرفتم. دیگر نتوانستم آن را پنهان کنم. یک عامل بیرونی به مرحله‌ای از زندگی من پایان داد و من را مجبور به انتخاب کرد. اینکه سقوط کنم یا بایستم. می‌خواهم به همه بچه‌هایی که در حال مبارزه هستند بگویم که نباید از کمک گرفتن بترسند.

متاسفم که برخی از روزنامه‌ها من و ساندرو تونالی را دو شیطان توصیف کردند. من فقط به خودم صدمه زدم. در بازی‌ها تبانی نکردم، من نتایج را تغییر ندادم، من فقط اشتباه کردم، در سایت‌های غیرقانونی شرط‌بندی کردم و پول زیادی از دست دادم. می‌دانم و آن زمان هم می‌دانستم که با این بازی‌ها فقط شکست می‌خورم. از خودم متنفر بودم و احساس می‌کردم یک احمق هستم، اما بدون آن نمی‌توانستم کاری انجام دهم."

نظر شما