شناسهٔ خبر: 66939622 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

راه‌اندازی پالایشگاه مهر خلیج فارس توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا

جانشین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا گفت: به زودی پالایشگاه مهر خلیج فارس به همت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا راه‌اندازی می‌شود تا به تولید و عرضه بنزین در کشور کمک شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سردار اسدالله حاجی‌زمانی عصر پنجشنبه در مراسم آغاز عملیات بهسازی و ساماندهی رودخانه بالیقلوچایی در اردبیل اظهار داشت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس را با ظرفیت تولید روزانه 45 میلیون لیتر بنزین تحویل دادیم تا به خودکفایی کشور در این عرصه کمک شود.

وی مصرف بنزین کشور را 100 میلیون لیتر در روز اعلام کرد و گفت: این پالایشگاه 45 درصد نیاز کشور را در محصول بنزین برطرف کرده و امیدواریم پالایشگاه مهر خلیج فارس را نیز با ظرفیت تولید 13 میلیون لیتر در روز به زودی به بهره‌برداری برسانیم.

جانشین قرارگاه سازندگی خاتم‌‌الانبیا تلاش این مجموعه را از سال 68 و بر اساس اصل 347 قانون اساسی یادآور شد و تصریح کرد: با توجه به اینکه در قانون به صراحت آمده که نیروهای مسلح باید بخشی از توان مهندسی و عمرانی خود را در پیشرفت کشور به کار گیرند، ما نیز فعالیت خود را در مجموعه سپاه آغاز کردیم و در این 35 سال پروژه‌های متعدد در استان‌های مختلف کشور احداث و راه‌اندازی شده است.

حاجی‌زمانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حال حاضر در 31 استان کشور پروژه‌های مهم و زیربنایی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در حال اجرا است و در مجموع در قالب هفت هلدینگ 365 پروژه عمرانی و زیربنایی را در کشور در حال اجرا داریم.

وی به اشتغال 54 هزار نفری این مجموعه با اجرای طرح‌های مهم اشاره کرد و ادامه داد: پنج درصد این نیروها رسمی و پنج درصد نیز سربازان متخصص به‌‌کارگیری شده در رشته‌های مهندسی عمران و مکانیک هستند و 90 درصد مابقی نیروها قراردادی بوده و با قرارگاه خاتم‌الانبیا فعالیت می‌کنند. 150 نفر نیروی پیمانکار نیز با این مجموعه مشغول فعالیت هستند و در پروژه‌‌های متعدد عملیات اجرایی آنها را بر عهده گرفتند.

حاجی‌زمانی تنوع پروژه‌های اجرایی قرارگاه را از راهسازی گرفته تا سدسازی، نفت و گاز و نیرورسانی یادآور شد و بیان کرد: بعد از پالایشگاه خلیج فارس که تولید 45 میلیون لیتر بنزین را در روز انجام می‌دهد، به زودی پالایشگاه مهر خلیج فارس نیز افتتاح و راه‌اندازی خواهد شد.

وی ظرفیت این پالایشگاه را تولید روزانه 13 میلیون لیتر بنزین اعلام کرد و گفت: امیدواریم با این فعالیت‌ها کشور در حوزه‌های مختلف به خودکفایی برسد. در استان اردبیل قرارگاه 13 پروژه را در حال اجرا دارد که هشت پروژه در فرآیند اجرایی بوده و پنج پروژه نیز خاتمه یافته است.

حاجی‌زمانی در ادامه سخنان خود یادآور شد: تقاطع پل شهید آیت‌الله رییسی تا 2، سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و در کنار آن شاهد آغاز عملیات بهسازی و ساماندهی رودخانه بالیقلوچایی هستیم که به طول هشت کیلومتر اجرایی و عملیاتی خواهد شد. تلاش ما بر این است تا پروژه‌ها را با کیفیت و مطلوبیت در زمان مقرر تحویل داده و به جلب رضایت مردم کمک کنیم.

انتهای پیام/131

نظر شما