شناسهٔ خبر: 66938290 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

ایوب الکعبی: از نجاری در مراکش تا قهرمانی تاریخی اروپا

ایوب الکعبی، زننده گل قهرمانی المپیاکوس در فینال لیگ کنفرانس اروپا، زندگی پر پیچ و خمی را سپری کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، در دقیقه 117 آتن از خوشحالی منفجر شد. پرکارترین گلزن لیگ کنفرانس در فینال حضور داشت. در فینال مقابل فیورنتینا، ایوب الکعبی سفری که تا به اینجای زندگی‌اش داشت را مرور کرد. از تلاش‌های اولیه بدون ثمره تا افتخار رهبری تیم خوزه لوئیس مندیلیبار در المپیاکوس به سمت اولین قهرمانی اروپایی باشگاه‌ یونانی.

ایوب الکعبی (متولد کازابلانکا در سال 1993) در خانواده‌ای معمولی به دنیا آمد. مهاجم مراکشی در سن 15 سالگی مجبور شد مدرسه را ترک کند تا به کسب درآمد و امرار معاش خانواده‌اش کمک کند: "من در خانواده‌ای معمولی به دنیا آمدم. برای تامین مخارج خودم مجبور شدم حرفه‌ای یاد بگیرم. اینگونه بود که خودم را وقف نجاری کردم."

2028240

این مهاجم کازابلانکایی در سال 2023 به کشورش پس از یک زلزله مهیب نیز کمک کرد و برای بازماندگان کمک مالی جمع آوری کرد.

الکعبی با اطمینان به استعدادش در فوتبال، مشغول کار و کمک به خانواده‌اش بود تا اینکه در سال 2014، در سن 21 سالگی، توانست اولین قرارداد خود را به عنوان یک بازیکن با رسینگ دِکازابلانکا امضا کند.

اگرچه او با زدن 11 گل توانست به عنوان بازیکن گلزن فصل لیگ کنفرانس اروپا لقب بگیرد اما او به عنوان یک مهاجم کارش را آغاز نکرده بود. سامی نوائیم، روزنامه‌نگار مراکشی، به فلش‌اسکور توضیح داد که ایوب بازی را به عنوان دفاع چپ در تیم دوم راسینگ دِکازابلانکا آغاز کرد، اما توانایی او در گلزنی باعث شد که او به تدریج به خط حمله برسد.

مراکش، چین و قطر شاهد توانایی گلزنی این ملی پوش مراکشی بودند که در آخرین دوره جام ملت‌های آفریقا در ساحل عاج هم بازی کرد. پیش از این، در آگوست 2023، او را پیشنهاد المپیاکوس مواجه شد و در این باشگاه توانست توانایی‌های خود را به معرض نمایش بگذارد.

او طی 50 بازی با پیراهن المپیاکوس 33 گل زده که باعث می‌شود مشتری‌های سرشناسی از قطر یا عربستان سعودی داشته باشد. تخمین زده می‌شود قیمت او حدود 3.5 میلیون یورو باشد. در واقع به ثمر رساندن یکی از مهم‌ترین گل‌های تاریخ المپیاکوس که بدون شک نام او را در فوتبال یونان ماندگار کرده است.

نظر شما