شناسهٔ خبر: 66938127 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

خدمات انجام شده در حوزه فاضلاب در مناطق حاشيه‌اي شهر ايلام

صاحب‌خبر -
خدمات انجام شده در حوزه فاضلاب در مناطق حاشيه‌اي شهر ايلام

خبرگزاری آریا-مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام،خدمات انجام شده درحوزه فاضلاب در مناطق حاشیه‌ای شهر ایلام را تشریح کرد.
به گزارش آریا از ایلام،محمد محمدی با اعلام این خبراظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب استان هم بر مبنای رسالت کاری خود و هم بواسطه وعده‌ای که به مسئولین و مردم داده، عمل نموده است.
وی افزود: به رغم عدم تخصیص اعتبار، در منطقه هانیوان، پشت کمربندی شمالی و شهرک قائم شهر ایلام دو کیلومتر خط شبکه جمع آوری اصلی و یک کیلومتر شبکه فرعی و 450 فقره انشعاب فاضلاب اجرا و نصب شد.
مدیرعامل آبفای استان با بیان اینکه به جهت اجرای شبکه فاضلاب باید برخی زیرساخت‌ها آماده باشد، تاکید کرد: از نظر اصولی و مهندسی بایستی ابتدا شهرداری‌ها نسبت به تعیین معبر سواره رو، رساندن به کد بر و کف و اجرای جدول گذاری اقدام نمایند تا شرکت آبفای استان بتواند شبکه جمع آوری فاضلاب را اجرا نماید.
محمدی یادآور شد: در سالیان گذشته و قبل از اجرای زیرساخت‌های لازم، این شرکت مجبور به اجرای شبکه فاضلاب در برخی محلات از جمله کوچه‌های اطراف استانداری، محله مهرآباد، محله تپه پایه یک (خیابان و کوچه‌های میلاد) که همچون شرایطی داشتند شد که متاسفانه متعاقباً با اجرای جدول گذاری توسط شهرداری، تمامی خطوط، جمع آوری و هزینه‌هایی که از بیت المال صورت گرفته بود، هدر رفت و در ادامه شهرداری نیز کتباً به این شرکت اعلام نمود که هیچ خسارتی بابت تخریب تاسیسات پرداخت نمی‌نماید.
مدیرعامل آبفای استان تصریح کرد: در مدت سه ماهه گذشته مناقصه خرید لوله‌های کاروگیت فاضلابی 250 و400 مورد نیاز جهت شبکه فاضلاب مناطق مذکور برگزار شد که در همین راستا برنده مناقصه مشخص و در حال حاضر لوله‌ها در حال تولید می‌باشند و طی 10 روز آینده به انبار استان ارسال می‌گردند.
وی ادامه داد: همچنین مناقصه اتصالات نصب انشعابات هم در همین مدت اندک برگزار شد که طبق اسناد موجود در امور بازرگانی آبفای استان، در مرحله اول، شرکت کننده‌ای اعلام آمادگی ننموده که بلافاصله مجدد تجدید و در حال حاضر بر روی سامانه دولت جهت فرایند خرید است که در تاریخ 1403٫4٫2 بازگشایی می‌شود.
مدیرعامل آبفای استان در پایان خاطرنشان ساخت: با این اوصاف 95 درصد کار انجام شده و صرفاً تعداد سه کوچه انتهایی در منطقه هانیوان باقی مانده که با اجرای جدول گذاری بلافاصله شبکه جمع آوری فاضلاب تکمیل خواهد شد.

ایلام/اعظم آریایی

نظر شما