شناسهٔ خبر: 66932863 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت | لینک خبر

حامیانی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند!

اصلی‌ترین نگرانی انتخاباتی ترامپ

نظرسنجی ها نشان می دهد که دونالد ترامپ برای هشت ماه متوالی در نظرسنجی های عمومی و ایالتی بر بایدن نامزد حزب دموکرات و رئیس جمهور کنونی آمریکا برتری داشته است، اما یک علامت هشدار دهنده چشمک زن وجود دارد که نشان می دهد مزیت او ممکن است به آن اندازه که به نظر می رسد پایدار نباشد.

صاحب‌خبر -

نظرسنجی ها نشان می دهد که دونالد ترامپ برای هشت ماه متوالی در نظرسنجی های عمومی و ایالتی بر بایدن نامزد حزب دموکرات و رئیس جمهور کنونی آمریکا  برتری داشته است، اما یک علامت هشدار دهنده چشمک زن وجود دارد که نشان می دهد مزیت او ممکن است به آن اندازه که به نظر می رسد پایدار نباشد. این علامت هشدار، معطوف به حضور قطعی طرفداران رئیس جمهور سابق آمریکا در انتخابات است. برخی از افرادی که حامی ترامپ و از طرفداران سرسخت وی هستند، در انتخابات شرکت نمی کنند یا تمایلی نسبت به رای دهی در این آوردگاه سیاسی ندارند. بر همین اساس، جوبایدن در سه نظرسنجی ملی اخیر Times/Siena در میان کسانی که در انتخابات ۲۰۲۰ رای دادند، از ترامپ جلو افتاده است.
نکته مهم این است که این رای دهندگان کم مشارکت اغلب از حوزه های انتخابیه عمدتاً دموکرات هستند. بسیاری همچنان به عنوان نامزدهای دموکرات برای مجلس سنای ایالات متحده که دارای گرایش دموکرات هستند و هنوز از آنها حمایت می کنند، خود را نشان می دهند، اما با این وجود با تعداد شگفت انگیزی از آقای بایدن عقب نشینی می کنند. در نظرسنجی ما، آقای بایدن تنها سه چهارم رای دهندگان دموکرات را که در انتخابات میان دوره ای ۲۰۲۲ رای ندادند، برنده شد، حتی در حالی که تقریباً همه دموکرات ها با مشارکت بالا همچنان از او حمایت می کنند.
قدرت  ترامپ در میان رای دهندگان کم مشارکت به توضیح بسیاری از چیزهای عجیب در این انتخابات کمک می کند. این نشان دهنده عدم ارتباط بین پیشتازی آقای ترامپ در نظرسنجی ها و پیروزی دموکرات ها در انتخابات سال ۲۰۲۴ میلادی  با مشارکت کمتر است. بنابراین، باید یک سوال مهم و اساسی را در قبال انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مطرح ساخت:اینکه آیا تمامی کسانی که حامیان کنونی بایدن و ترامپ درنظرسنجی های ملی و ایالتی هستند، حاضر به شرکت در این آوردگاه رقابتی و سیاسی هستند یا خیر! پاسخ این سوال به صورت کلی منفی است، هر چند که درجه آن بیشتر به ضرر ترامپ است تا بایدن! 
در حالی که رقابت تا کنون پایدار بوده است، وابستگی ترامپ به رای دهندگان بی‌تفاوت، کار وی را دشوار ساخته است..  همانطور که رای دهندگان در ۶ ماه آینده هماهنگ می شوند، این احتمال وجود دارد که رای دهندگان دموکرات غیرمتعهد اما به طور سنتی بتوانند به تمایلات حزبی معمول خود بازگردند. در عوض، بسیاری از این رای دهندگان ناراضی ممکن است در نهایت در خانه بمانند، که این خبر خوب و مهمی برای بایدن و حزب دموکرات محسوب می شود. 
بایدن می‌توانست روی رای‌دهندگان جوان، سیاه‌پوست و اسپانیایی تبار بی‌تفاوت حساب کند که به محض اینکه وارد رقابت شوند، به سمت او جمع می‌شوند.اما اکنون برای وی مسجل شده که به واسطه حمایت وقیحانه اش از جنگ غزه، بسیاری از این گروهها ( حتی کسانی که در سال ۲۰۲۰ آرای خود را به سود دموکراتها به گردش در آورده اند) حاضر به حمایت مجدد از اونیستند. باید در انتظار فرجام این منازعه پنهان( بر سر آرای خاموش) میان طرفین بود. 

نظر شما