شناسهٔ خبر: 66929397 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

فشار بر طلا با اظهارات مقامات فدرال رزرو

اکوایران : در معاملات امروز چهارشنبه،‌ قیمت‌های طلا کاهش ملموسی داشت و قیمت‌‌های نقره نیز تقریبا در سطح بالاتر قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

در معاملات نیمروز آمریکا در روز چهارشنبه (9 خرداد)، قیمت‌های طلا به‌شدت پایین‌تر هستند و قیمت‌های نقره نیز در سطح کمی بالاتر قرار گرفته‌اند. بازار این فلزات ارزشمند تحت تأثیر اظهارنظرهای نزولی رئیس فدرال رزرو در شعبه مینیاپولیس قرار گرفته‌ که سخنان سختگیرانه‌ای در رابطه با سیاست پولی آمریکا ارائه کرده است.

به نوشته کیتکو نیوز، این مقام فدرال رزرو اعلام کرده نرخ‌های بهره آمریکا تا هر زمانی که نیاز باشد در همین سطح باقی می‌ماند یا حتی در صورت لزوم، افزایش خواهد یافت. در همین حال، شاخص دلار آمریکا بالاتر است، قیمت‌های نفت ضعیف‌تر شده‌اند و بازده اوراق خزانه‌داری آمریکا در حال افزایش است.

معاملات آتی طلا برای ماه ژوئن در تازه‌ترین تحول با کاهش بیش از 14 دلاری به 2 هزار و 341 دلار به ازای هر اونس رسیده است. معاملات آتی نقره برای ماه جولای نیز با افزایش نسبی همراه شده و به 32/22 دلار رسیده است.

در تحلیل تکنیکال، معامله‌گران صعودی معاملات آتی طلای ژوئن در کوتاه‌مدت برتری دارند، اما حرکت آن‌ها ضعیف شده است. یک الگوی برگشتی نزولی دو قله در نمودار روزانه نشان‌دهنده اوج بالقوه بازار است. هدف بعدی گاوها برای قیمت طلا این است که بتوانند قیمت را در انتهای معاملات، بالاتر از مقاومت مستحکم 2 هزار 454 دلار نگه دارند. در مقابل، هدف بعدی خرس‌ها در کوتاه‌مدت پایین آوردن قیمت آتی به زیر سطح حمایتی قوی در کف قیمتی ماه می یعنی 2 هزار و 285 دلار است. 

قیمت لحظه‌ای طلا

براساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت لحظه‌ای طلا در روز چهارشنبه (9 خرداد) و در ساعت 20 به وقت ایران، 2 هزار و 338 دلار بوده است.

نظر شما