شناسهٔ خبر: 66926719 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه :

کنگره 14 هزار 500 شهيد ديار علويان مهر ماه سال جاري برگزار مي شود

صاحب‌خبر -
کنگره 14 هزار 500 شهيد ديار علويان مهر ماه سال جاري برگزار مي شود

خبرگزاری آریا- مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران مازندران آمار به‌روزرسانی شده شهدای مازندران را 14 هزار و 500 نفر اعلام کرد و از برگزاری کنگره سرداران و شهیدان دیار علویان مهرماه سال جاری در ساری خبر داد.

 به گزارش خبرنگار آریا از ساری، سعید کهن‌سال صبح چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با محوریت «دومین کنگره ملی بزرگداشت سرداران و شهیدان مازندران» برگزار شد، گفت: این کنگره در مهرماه سال جاری در دیار علویان برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه این کنگره با محوریت سپاه کربلا، بنیاد شهید استان و  کمیته‌های دستگاه‌های اجرایی در دستور کار قرار گرفت، افزود: اسناد و آمار شهدای مازندرانی توسط بنیاد شهید انجام شد.

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران مازندران گفت: آمار شهیدان مازندران بر اساس سامانه سجایا( سیستم جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران) و یکی از آیتم‌ها تعریف‌شده ازجمله اینکه محل تولد در مازندران باشد، در این استان پرونده داشته باشد، اصالت مازندرانی داشته باشد، سنگ مزار در استان داشته و یا شهید گمنام مدفون در مازندران باشد، احصا شد.

کهنسال شمار شهدای مازندران را  14 هزار و 500 شهید اعلام و عنوان کرد: این آمار براساس ساماندهی و به روز رسانی از آمار شهدای استان استخراج شده است.

وی با اعلام اینکه از سال 90 تا ابتدای 1400، 12 درصد  گلزار شهدا ساماندهی شد این میزان را از سال 1400 تاکنون 24 درصد اعلام کرد و افزود: 7 درصد پروژه‌ نیمه‌کاره ساماندهی گلزار شهدا با 73 درصد پیشرفت فیزیکی در استان وجود دارد که در حال انجام است.

کهنسال افزود: در ساماندهی گلزار شهدا سپاه کربلا، بسیج سازندگی، دهیاران و خانواده‌های شهدا نیز مشارکت دارند.

 وی به سفر اخیر رئیس‌جمهور شهید به استان مازندران اشاره کرد و گفت: 50 میلیارد تومان اعتبار و 15 میلیارد تومان برای تجهیز دو‌ پروژه مرکز توان‌بخشی با 73 درصد پیشرفت فیزیکی و مجتمع فرهنگی با 5 درصد پیشرفت فیزیکی اختصاص پیداکرده است که تا پایان مأموریت چهارساله افتتاح خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران مازندران میزان گلزار شهدای ساماندهی نشده استان را 18 درصد اعلام کرد و افزود: در سفر ریاست‌جمهور شهید 15 میلیارد تومان اعتبار برای این موضوع اختصاص داده شد این میزان در سال قبل 6 میلیارد تومان بوده است.

کهنسال ادامه داد: همچنین 5 درصد از واگذاری نهضت مسکن ملی و 10 درصد کل اعتبار برای اشتغال به جامعه ایثارگری اختصاص داده شد.

وی همچنین به دیدار رئیس جمهور در سفر آخر به استان با جمعی از خانواده‌های شهیدان اشاره و گفت: رئیس جمهور شهید نگاه با کرامت و فضیلتی را نسبت به خانواده‌های شهیدان داشت

 

 

نظر شما