شناسهٔ خبر: 66926699 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران:

تبيين سياستهاي خريد تضميني گندم در نشست مديرکل غله با مديران کارخانجات آرد استان مازندران

صاحب‌خبر -
تبيين سياستهاي خريد تضميني گندم در نشست مديرکل غله با مديران کارخانجات آرد استان مازندران

خبرگزاری آریا- مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با مدیران کارخانجات آردسازی استان به منظور هماهنگی بیشتر برای اجرای عملیات خرید تضمینی گندم در سالجاری جلسه ای برگزارکرد.

به گزارش خبرنگارآریادرساری،عباسعلی وفائی نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران، در این جلسه که با حضور انجمن صنفی کارخانجات آرد استان و مدیران کارخانجات آردسازی فعال در عملیات خرید تضمینی گندم سالجاری برگزار شد، ضمن تسلیت درگذشت شهید خدمت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان در سانحه بالگرد به تشریح دستورالعمل های ابلاغی اجرای خرید تضمینی در استان مازندران پرداخت.

وفائی نژاد خدمت به مردم را عبادتی ماندگار خواند و اظهار داشت: نکته حائز اهمیت در یادبود شهدای خدمت این است که هرجا خدمتی ظهور پیدا می کند و افراد برای خدمت به مردم گام بر می دارند و در راه خدمت جان خود را نثار می کنند، همه اقشار داخلی و حتی در سطح بین المللی به این اتفاق حسرت می خورند و در افکار عمومی تاثیرگذار می باشد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران ضمن قدردانی از مدیران کارخانجاتی که در سال گذشته با ایثار و ازخودگذشتگی اجازه آسیب رسیدن به کشاورزان زحمتکش مناطق بالادست استان را ندادند، اظهار داشت: در سال گذشته با همت جهادگونه همکاران ما در اداره کل غله و همچنین کارخانجات آردسازی استان  30 هزار تن از گندم های با رطوبت بالا از کشاورزان مناطق بالادست استان خریداری شد و با برنامه ریزی و اختلاط مناسب و علمی ، بدون تاثیرگذاری در کیفیت آرد استان ، این مقدار گندم وارد چرخه مصرف گردید.

وی با بیان اینکه با رنج کشاورزان آشنا هستم افزود: کشاورزان عزیز ما که تنها درآمدشان همان محصول برداشت شده از زمین کشاروزی است، در آن شرایط دشوار سال گذشته نیازمند به کمک مسئولین برای جلوگیری از سوءاستفاده دلالان و سوداگران بودند.

وفائی نژاد اظهار امیدواری کرد: پیگیری های لازم از طریق دستگاه های متولی امر برای نحوه ورود دستگاه های اجرایی و ابلاغ دستورالعمل خرید گندم های با رطوبت بالا صورت می گیرد تا در سال جاری کشاورزان با مشکلی مواجه نشوند.

مدیرکل غله مازندران با تاکید بر رعایت استانداردهای لازم در خرید تضمینی گندم، اعلام داشت: تمهیداتی در راستای مدیریت بر گندم های با افت بالا و خاک نامتعارف و رطوبت بالاتر از دستورالعمل، در شرایطی خاص و تنها در کارخانجات آرد پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: در سال جاری گندم تولیدی کشاورزان با 4 درصد افت مفید و 1 درصد غیر مفید به قیمت هر کیلو 17 هزار و 500 تومان توسط دولت خریداری خواهد شد.

مدیرکل غله مازندران با بیان اینکه هنوز گندم در غالب مزارع استان به رشد مطلوب برای برداشت نرسیده از کشاورزان خواست برای برداشت گندم عجله نکنند و اظهار داشت: به علت شروع برداشت گندم در شرق استان، 3 مرکز در شهرستان گلوگاه و بهشهر دائر شده تا کشاورزان محموله های خود را تحویل این مراکز دهند.

در پایان جلسه ، مدیران کارخانجات آردسازی استان نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و مشکلات خود را با مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران در میان گذاشتند.

 

 

نظر شما