شناسهٔ خبر: 66926432 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اتمام بتن‌ريزي بلوک‌هاي هفتگانه عمارت کلاه‌فرنگي پارک باغشمال تبريز

صاحب‌خبر -
اتمام بتن‌ريزي بلوک‌هاي هفتگانه عمارت کلاه‌فرنگي پارک باغشمال تبريز
خبرگزاری آریا- شهردار منطقه 3 تبریز از تداوم عملیات بتن ریزی فونداسیون بلوک های,B,E,F,D عمارت کلاه فرنگی در پارک باغشمال خبر داد وگفت: عمارت کلاه فرنگی باغشمال تبریز به عنوان نمادی تاریخی از دوران گذشته شهر تبریز، توسط معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه 3 تبریز در حال بازآفرینی است.

به گزارش خبرنگار آریا در تبریز؛ علی قاسمی با اعلام اینکه  هم اکنون عملیات بتن ریزی فونداسیون بلوک های  B , F رو به اتمام است  ، افزود: در کنارستون‌بندی و بتن‌ریزی فونداسیون بلوک های ، کف‌سازی مسیر منتهی به ضلع جنوبی عمارت کلاه‌فرنگی نیز در حال اجراست.

وی با اعلام اینکه عمارت کلاه فرنگی بنایی متشکل از دو سالن و یک فضای گنبدی شکل 8 ضلعی در وسط عمارت در جهت شرقی غربی، با زیربنایی به وسعت 1900 مترمربع در مراحل آماده سازی است ، افزود: پروژه عمارت کلاه‌فرنگی یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام برای بازیابی هویت تاریخی تبریز در محدوده مجموعه فرهنگی پارک باغشمال است که امیدواریم با پیش بینی اعتبار لازم امسال شاهد تکمیل این پروژه تاریخی وفرهنگی باشیم.

شهردار منطقه 3 کاربری عمارت کلاه‌فرنگی را فرهنگی اعلام کرد وافزود: اجرای این پروژه در راستای احیای هویت تاریخی محدوده پارک باغشمال است.

 

نظر شما