شناسهٔ خبر: 66926300 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مجموعه ۱۰ جلدی قصه‌های سرزمین شمال شرقی رونمایی شد

مدیر حوزه هنری خراسان شمالی گفت: مجموعه ۱۰ جلدی «قصه‌های سرزمین شمال شرقی» اثری ارزشمند از هنرمندان استان خراسان شمالی است که امروز رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ اکرم صدیقی چهارشنبه در آیین رونمایی از 10 عنوان کتاب دفاع مقدس، با مشارکت حوزه هنری استان، بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اظهار داشت: تحقیق، پژوهش، نگارش و تصویرسازی مجموعه 10 جلدی با عنوان «قصه‌های سرزمین شمال شرقی» به همت حوزه هنری خراسان شمالی انجام شد.   

وی ضمن اشاره به اینکه این مجموعه 10 جلدی روایتی از زندگی 10 سردار شهید استان است، تصریح کرد: این مجموعه آثار برای آشنایی هر چه بیشتر و بهتر نوجوانان با زندگی و سیره سرداران شهید استان است که تصاویر و متن کتاب‌ها، با توجه به سلیقه و نیاز مخاطب، طراحی و تولید شده است.  

مدیر حوزه هنری استان ضمن اعلام عناوین کتاب‌ها گفت: «چادرم در تب بوسه‌هایت» روایت زندگی شهید رجبعلی محمدزاده به نویسندگی عفت نیستانی، «صفا» روایت زندگی شهید محمد علی صفا به نویسندگی اکرم صدیقی کلاته، «مرهم میقات» روایت داستان زندگی شهید رستم‌علی نوری به نویسندگی عیسی آگاهی، «بهار بی بهار» روایت زندگی شهید خلیل الله بهاری به نویسندگی عاطفه حسن‌پور، در این مجموعه وجود دارند.  

وی ادامه داد: نگارش دو کتاب «ستاره بازی» و «میعادگاه عشق» که به ترتیب روایتی از زندگی شهیدان محمد کلاته و داوود گریوانی است بر عهده مرضیه آغ قلعه بوده است. همچنین مائده گوهری نویسنده جوانی است که زندگی شهیدان حجت الاسلام حسن محقر و فرج الله عاقبتی را در دو کتاب با عنوان‌های «حسن آقا» و «فرج کرد» روایت کرده است. آرشیدا شریفیان در کتاب «مثل بابا» روایت زندگی شهید حسین محمودی را به رشته تحریر درآورده است.

انتهای پیام/311

نظر شما