شناسهٔ خبر: 66925126 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

بهترین‌های هفته ۲۹ لیگ برتر/ نساجی انتقام گرفت و ماند/ مجوز بقای فولاد خوزستان ثانیه آخر لغو شد

هفته ماقبل نهایی لیگ بیست و سوم با انجام ۸ مسابقه همزمان برگزار و رقابت در صدر و قعر جدول به اوج رسید.

صاحب‌خبر -

قرار بود هشت دیدار هفته بیست و نهم راس ساعت ۲۰ روز سه‌شنبه ۸ خرداد در شهرهای مختلف آغاز شود اما به دلیل خرابی پروژکتور در قزوین، بازی پرسپولیس و شمس آذر با ۲۰ دقیقه تاخیر آغاز شد و به ناچار بازی استقلال و گل گهر نیز در ورزشگاه آزادی با ۲۰ دقیقه تاخیر شروع شد. اما به جز این دو بازی که نتیجه‌اش برای سرنوشت جام قهرمانی بسیار مهم بود، سایر دیدارها نیز همزمان و بدون مشکلی خاص آغاز شد. هفته‌ای که سرنوشت یک تیم سقوط کننده در پایین جدول مشخص و تنها یک بازی به تساوی رسید که تازه آن هم تا دقیقه ۹۰ به علاوه ۸ برنده داشت! یعنی بهانه همیشگی مربیان ما که می‌گویند حساسیت دلیل عدم جذابیت و مساوی بازی‌هاست، صرفاً یک بهانه خنده‌دار بوده و بس!

این هفته فولاد در مقابل پیکان در اهواز به مساوی ۲-۲ قناعت کرد. عبدالله ویسی مقابل یکی از تیم‌های سابقش که هر دو در خطر سقوط هستند، فولاد ۲۶ امتیازی شد و پیکان ۲۷ و در کنار استقلال خوزستان مثلث در خطر سقوط برای هفته آخر را تشکیل دادند. فولاد تا دقیقه هشتم وقت‌های تلف شده برنده بود و امضای بقا در لیگ را داشت اما از یک بازیکن سابق خود گل خورد، آن هم از تیم ۱۰ نفره!

نساجی در تهران مقابل هوادار کاری کرد کارستان، ۳ امتیاز را گرفت و همسایه این تیم در عدد ۲۹ در جدول شد و بقایش را در لیگ تضمین کرد اما مهمتر از همه این‌ها زدن ۵ گل برای تسویه حساب شخصی ساکت الهامی با هوادار بود! تیمی که همین چند روز قبل در جام حذفی نیز از گل گهر ۵ گل خورد. آلومینیوم در خانه با یک گل به سپاهان باخت تا غول اصفهانی کماکان در رتبه سوم بماند. انتقام شکست یک بر صفر بازی رفت که سه اخراجی روی دست سپاهان گذاشت.

مس در رفسنجان دومین شکست دور برگشت با محرم را متحمل شد. مقابل استقلال خوزستان که مثل بازی قبل برابر پرسپولیس در همان نیمه اول سه گل زد. باز هم یک بازیکن دوگله داشت و باز هم در نیمه مربیان گل خورد و بازی ۳-۲ شد اما ۲۵ امتیازی شد تا رقابت برای بقا به اوج خود برسد. دربی شمال غرب کشور بین دو تیم قدیمی و پرطرفدار را تراکتور برد. حمید مطهری در پنجمین بازی سومین برد را به دست آورد، آن هم در حالی که نیمه اول بازنده به رختکن رفت. تراکتور با مطهری بالاخره اولین گل را دریافت کرد اما ۳-۱ پیروز شد تا تیره روزی‌های ملوان ادامه داشته باشد. ذوب آهن در فولادشهر طلسم ناکامی خانگی را مقابل صنعت نفت آبادان شکست و با نتیجه ۲-۱ پیروز شد تا تیم آبادانی با ۲۱ امتیاز نخستین تیم سقوط کرده به لیگ آزادگان باشد. فاصله تیم کمالوند با استقلال خوزستان به عدد ۴ رسید.

و بالاخره در دو بازی حساس برای جام قهرمانی در قزوین پرسپولیس شمس آذر را ۳-۱ شکست داد در یک مسابقه زیبا و برتر و در تهران استقلال با یک گل از سد گل گهر گذشت. حالا دو تیم کماکان یک امتیاز اختلاف دارند و نگاهشان به آخرین مسابقه فصل در بعد از ظهر شنبه آینده خواهد بود.

تیم هفته: استقلال خوزستان

دو بازی قبل آبی‌های اهواز در همان نیمه اول سه گل از نساجی دریافت کردند. اگر آن نتیجه و ۱۰ نفره شدن تیم پورموسوی نبود، شاید این تیم حالا دغدغه سقوط نداشت. تیمی که چند روز بعد در ورزشگاه آزادی یک رکورد تاریخی به جا گذاشت و نیمه اول سه گل به پرسپولیس زد و به فاصله چند روز در رفسنجان دوباره در نیمه اول سه گل به میزبان زد! اما بعد از دو شکست این بار استقلال خوزستان ۳ امتیاز حساس را گرفت تا به بقا امیدوار باشد.

مربی هفته: اوسمار ویرا (پرسپولیس)

مرد برزیلی با درس گرفتن از تجربه جواد نکونام رساندن خبر نتیجه بازی استقلال با گل گهر را ممنوع کرد. به بازیکنان ضعیف بازی قبل دوباره اعتماد کرد و مزد برتری تیمش و حمله تا لحظه آخر را با یک برد با ارزش ۳-۱ گرفت. شمس آذر در شروع نیمه دوم به گل مساوی رسید اما ویرا باز هم خودش را نباخت و حالا با این سه امتیاز امیدوار به برگزاری جشن قهرمانی در هفته آخر پیش چشم هواداران است.

ستاره هفته: محمدرضا آزادی (نساجی)

این هفته مسعود ریگی اولین گل خود با لباس قرمز را زد. گلی که می‌تواند سرنوشت لیگ را تعیین کند و به قهرمانی پرسپولیس بیانجامد. در آن لحظه بازی پرسپولیس و شمس آذر مساوی بود اما در بازی‌های همزمان جواد آقایی پور هم در رفسنجان در همان نیمه اول مقابل مس دبل کرد. بازیکنی که چند روز قبل در نیمه اول برابر پرسپولیس دو پاس گل داد و تیمش با این برد مقابل تیم سوم دور برگشت به بقا امیدوار ماند. با احترام به کار بزرگ این دو بازیکن، ستاره این هفته محمدرضا آزادی بود. او که ۱۵ روز پیش در اهواز در همان نیمه اول مقابل استقلال دبل کرد تا نساجی با یک برد با ارزش برای بقا استارت مهمی بزند، این هفته در تهران مقابل هوادار و گل‌های اول و دوم نساجی را زد که مقاومت تیم میزبان را در هم شکست و منجر به جشن بقای تیم مازندرانی شد.

تیم منتخب هفته ۲۹ (۳-۴-۳):
دروازه‌بان: محمدرضا اخباری (گل گهر)
مدافع میانی راست: حسین زامران (نساجی)
مدافع میانی چپ: عثمان اندونگ (استقلال خوزستان)
مدافع میانی مرکزی: روزبه چشمی (استقلال)
هافبک میانی: کمال کامیابی نیا (ذوب آهن)
هافبک میانی: مسعود ریگی (پرسپولیس)
هافبک راست: مهدی ترابی (پرسپولیس)
هافبک چپ: امیر محمد نسایی (شمس آذر)
وینگر راست: محمدرضا آزادی (نساجی)
وینگر چپ: جواد آقایی‌پور (استقلال خوزستان)
مهاجم نوک: علی قربانی (پیکان)

نظر شما