شناسهٔ خبر: 66922564 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

خبر خوش دولت برای مستاجران تهرانی | طرح جدید مسکن سازی در تهران برای دهک های 1 تا 9 و بازنشستگان | مسکن دولتی در قالب شهرک سازی جدید

وزیر راه و شهرسازی از حل مشکلات تامین زمین برای تولید مسکن در سطح استان تهران در قالب شهرک‌سازی خبر داد.

صاحب‌خبر -

وزیر راه و شهرسازی از حل مشکلات تامین زمین برای تولید مسکن در سطح استان تهران در قالب شهرک‌سازی خبر داد.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، «مهرداد بذرپاش»‌ امروز (چهارشنبه، ۹ خرداد) در حاشیه بازدید از پرند و افتتاح واحدهای نهضت ملی مسکن تکمیل شده در این شهر جدید و سایر شهرستان‌های استان تهران گفت: در راستای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن در همه استان‌ها، امروز در سطح استان تهران، ۲۶ هزار و ۸۰۴ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در سطح استان تهران و در شهر جدید پرند، فیروزکوه، پاکدشت و دماوند افتتاح می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: امروز همچنین ۳۷ هزار و ۴۵۵ واحد نهضت ملی در سطح استان تهران آغاز خواهد شد.

بذرپاش با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی شده است تا بهره‌برداری‌ها از واحدهای تکمیل شده به صورت هفتگی باشد، توضیح داد: در استان تهران برای تامین زمین ساخت مسکن مشکلاتی وجود داشت که این مشکل از طریق شهرک‌سازی در حال رفع شدن است.

وی تصریح‌کرد: رییس‌جمهور شهید در سال گذشته ۲ بار از سایت نهضت ملی مسکن بازدید کرد و تکمیل و تحویل بیش از سه‌هزار واحد مسکن در پرند و دیگر افتتاح‌های مسکن در سطح استان، مرهون تلاش‌ها و پیگیری‌های آیت‌الله رئیسی است./ایرنا

استفاده از منابع صندوق ملی مسکن برای تکمیل پروژه‌های مسکونی

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید گفت: موضوع تسریع در تکمیل پروژه‌های مسکن مورد تأکید ویژه وزیر راه و شهرسازی است و برای افتتاح این واحدها از منابع صندوق ملی مسکن بهره گرفتیم.

به گزارش ایسنا، سعید غفوری در مراسم افتتاح ۲۶ هزار و ۸۰۴ واحد مسکونی و آغاز عملیات اجرایی ۳۷ هزار و ۴۵۵ نهضت ملی مسکن در سطح استان تهران اظهار کرد: افتتاح این پروژه نماد پیگیری آیت‌الله شهید سید ابراهیم رئیسی و وزیر راه و شهرسازی است. قطعاً اگر سید شهیدان هم‌اکنون حضور داشتند، نسبت به افتتاح و تحویل واحدها پیش قدم بودند.

وی افزود: موضوع تسریع در تکمیل پروژه‌های مسکن مورد تأکید ویژه وزیر راه و شهرسازی قرار گرفته است. برای افتتاح این واحدها از منابع صندوق ملی مسکن بهره گرفتیم و برای جبران کسری آورده متقاضیان از منابع خود شرکت عمران شهرهای جدید با مجوز وزیر راه و شهرسازی استفاده کردیم.

غفوری تاکید کرد: برای تکمیل این واحدها در حوزه انشعابات، برق و گاز ورود کردیم، در حالی که به عهده دیگر ارگان‌ها بود.

وی بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی نسبت به کیفیت واحدهای مسکونی تأکیدات ویژه‌ای دارد، همچنین گسترش کیفیت سطح زندگی متفاضیان شهرهای جدید دارای اولویت است.

بازدید مخبر از عملیات اجرایی احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر تهران

سرپرست ریاست جمهوری از عملیات اجرایی احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهر تهران بازدید و با حضور وی بهره‌برداری از ۱۵ هزار واحد مسکونی نوسازی شده در بافت فرسوده آغاز شد.

به گزارش ایسنا، محمد مخبر پیش از ظهر امروز چهارشنبه با حضور در محله تهرانسر، از عملیات اجرایی احداث بخشی از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهر تهران بازدید کرد و با حضور وی بهره‌برداری از ۱۵ هزار واحد مسکونی نوسازی شده در بافت فرسوده نیز آغاز شد.

۱۵ هزار واحد مسکن نوسازی شده در بافت فرسوده شهر تهران، بعد از اعمال مشوق‌ها و صدور پروانه به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند.

همچنین ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت طرح نهضت ملی مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی و با مشارکت شهرداری تهران، بنیاد مستضعفان و بخش خصوصی در قالب حدود ۹۰ پروژه عمرانی، عمدتاً در مناطق جنوبی شهر و بافت فرسوده و به صورت استطاعت‌پذیر اجرایی می‌شود.

پروژه ۱۲ هزار و ۷۲۰ واحدی محله الگو مسکن تهرانسر در منطقه ۲۱، پروژه ۲۷۰۰ واحدی محله الگو مسکن معوض اسلام‌آباد در منطقه ۲، پروژه ۳۵۱۵ واحد مسکونی و ۵۰۰ واحد خوابگاهی دانشگاه مدرس در منطقه ۲۲، پروژه ۱۳ واحدی تجمیعی مسکن مشارکت مردمی در منطقه ۱۵، پروژه ۱۹۳۲ واحدی محله الگو باغ بهشت اکباتان در منطقه ۱۹، پروژه ۸۰۰۰ واحدی کارکنان سازمان آتش‌نشانی در منطقه ۲۱، پروژه ۶۹۹۶ واحدی محله الگو کمیل در منطقه ۲۲، پروژه ۱۲۰۰ واحدی مسکن اراضی جنوب هتل بستان در منطقه ۲۲، پروژه ۱۵۰۰ واحدی مسکن خرگوش‌دره منطقه ۲۱، پروژه ۴۰۰۰ واحدی پیکان شهر در منطقه ۲۲ و پروژه ۲۷۰۰ واحدث چیت سازی-بافکار در منطقه ۱۶ بخشی از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن شهر تهران هستند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های قبلی قرار بود شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در این مراسمحضور یابد که در پی ضایعه شهادت ایشان، این مراسم با حضور دکتر مخبر سرپرست ریاست جمهوری برگزار شد. تعداد واحدهای پیش‌بینی شده در این پروژه ۱۵۰ هزار واحد بود که با تاکید رئیس جمهور شهید به ۲۰۰ هزار افزایش یافته بود.

 

نظر شما