شناسهٔ خبر: 66922377 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: عصرخودرو | لینک خبر

گام بلند بی‌وای‌دی با هیبریدی جدید

عصر خودرو- بی‌وای‌دی هیبریدی جدید می‌تواند بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر بدون توقف رانندگی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، بی‌وای‌دی چین در روز سه‌شنبه (28 مه) آخرین نسل خود از فناوری پلاگین هیبریدی را ارائه کرد که مصرف سوخت کم رکورد 2.9 لیتر در هر 100 کیلومتر با باتری‌های خالی شده را به دست می‌آورد. این پیشرانه هیبریدی جدید قادر است بیش از 2000 کیلومتر را بدون شارژ مجدد یا سوخت‌گیری مجدد طی کند.

این خودروساز در رویداد پخش زنده از چین اعلام کرد که فناوری ارتقاء یافته که هدف آن فاصله بیشتر بین بی‌وای‌دی و رقبای قدیمی‌اش است، بلافاصله در دو سدان با قیمت کمتر از 100 هزار یوان (13800 دلار) عرضه خواهد شد.

برد طولانی‌تر به این معنی است که برخی از خودروهای پلاگین هیبریدی دو حالته بی‌وای‌دی می توانند معادل سنگاپور تا بانکوک، نیویورک تا میامی یا مونیخ تا مادرید را با یک بار شارژ و یک باک پر بنزین پوشش دهند. این نقطه عطف نشان‌دهنده آخرین دستاورد بی‌وای‌دی در کاهش مصرف سوخت از زمان عرضه هیبریدی در سال 2008 است.

خودروسازان در سراسر جهان در تلاش هستند تا نگرانی مصرف‌کنندگان را از محدوده برد حل کنند و وسایل نقلیه‌ای بسازند که برای محیط زیست بهتر باشد. تویوتا همچنین از نمونه‌های اولیه نسل جدید موتور احتراق داخلی که می‌تواند با هیدروژن، بنزین یا سوخت‌های دیگر در کنار باتری کار کند، رونمایی کرد.

بی‌وای‌دی تولید خودروهای با سوخت فسیلی را به طور کامل در اوایل سال 2022 متوقف کرد و صادرات هیبریدی را به بازارهای نوظهور که فاقد زیرساخت شارژ باتری هستند، افزایش داده است.

بر اساس گزارش رویترز، خودروهای پلاگین هیبریدی با قیمت 11011 دلار آمریکا، بخش عمده فروش بی‌وای‌دی را در سه سال گذشته تشکیل داده‌اند و 3.6 میلیون دستگاه از این نوع خودروها توسط این شرکت فروخته شده است.

نظر شما