شناسهٔ خبر: 66921678 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

از توقعات سُنى‌ها براى عضویت هیات رئیسه تا بازداشت نماینده سابق مشهد از توقعات سُنى‌ها براى عضویت هیات رئیسه تا بازداشت نماینده سابق مشهد

آقاى [قربانعلی] صالح‌آبادى، [نماینده سابق مشهد] آمد؛ با توضیح سوابق خود و گله از بازداشت و ردصلاحیت خود برای نمایندگى، خواست به جناح چپ توجه بیشتری داشته باشم. گفتم، از آنها بپرسد، دلیل شروع مخالفت با دولت از سوى آنها چه بوده؟ آقاى [امیر] تهرانى، [معاون پارلمانی] از وزارت اطلاعات آمد. گفت،

صاحب‌خبر -

آقاى [قربانعلی] صالح‌آبادى، [نماینده سابق مشهد] آمد؛ با توضیح سوابق خود و گله از بازداشت و ردصلاحیت خود برای نمایندگى، خواست به جناح چپ توجه بیشتری داشته باشم. گفتم، از آنها بپرسد، دلیل شروع مخالفت با دولت از سوى آنها چه بوده؟

آقاى [امیر] تهرانى، [معاون پارلمانی] از وزارت اطلاعات آمد. گفت، مجلسى‌ها انتخابات هیئت‌‎رئیسه را برخلاف آیین‌نامه [داخلی]، به بعد از انتخابات [ریاست‌جمهوری] انداخته‌اند؛ به خاطر اینکه توقعات سُنى‌ها براى عضویت هیئت‌رئیسه که به نتیجه نخواهد رسید، باعث رنجش آنها و رأى منفى در انتخابات نشود و گفت، اختلاف بین جناح‌هاى دوم‌ خردادى‌ها تشدید شده است.

[آقایان سیاوش میرشفیعى و خسروى]، رؤساى دانشگاه‌هاى آزاد سارى و نور آمدند و گزارش وضع دانشگاه را دادند. دانشگاه آزاد نور که تازه‌ تأسیس است، دچار بدهى شده و براى حل مشکل، استمداد کرد. دکتر [عباس] شیبانى، تلفنى خواست که به فاطى، [رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص]، بگویم به تقاضاهاى انجمن‌ کلیوى‌ها توجه کنند. گفتم، میانجى‌گرى کنند و اختلاف‌شان را برطرف سازند.

عصر به سوى قم حرکت کردیم. مغرب به قم رسیدیم. در دروازه قم، آقاى [محمد] جعفرى‌گیلانى، [رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم]، به ما ملحق شد و یکسره به روستای وسف، [واقع در ۷۰ کیلومتری جنوب شرقی استان قم] رفتیم. قبل از انقلاب، از [غلامعلی] اویسی و جهانشاه صالح بوده و به نفع بنیاد مستضعفان مصادره شده و اکنون در اجاره دفتر تبلیغات [اسلامی] قم است که دهکده محققان، در آنجا ساخته شود. نزدیک شب رسیدیم. در مسیر و آنجا، آقاى جعفرى، توضیحاتى دربارۀ عملکرد دفتر تبلیغات و اصلاح وضع روستاى وسف داد. هوا سرد است. شام را در بهارخواب خوردیم.

 

منبع: sharghdaily-932493

نظر شما