شناسهٔ خبر: 66918254 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

گزارشCNN: از مهمات آمریکایی برای بمباران اردوگاه رفح استفاده شد

صاحب‌خبر -

شفقنا- گزارش سی ان ان حاکی از آن است که در حمله مرگبار اسرائیل به اردوگاه آوارگان در رفح در روز یکشنبه از مهمات ساخت ایالات متحده استفاده شده است.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه اسکای نیوز عربی نوشت:‌ «بر اساس تجزیه و تحلیل CNN از ویدئو از صحنه و بررسی انجام شده توسط کارشناسان تسلیحات انفجاری بر روی دم یک بمب، این بمب با قطر کوچک GBU-39، یک بمب کشویی با هدایت دقیق، به وزن 110 کیلوگرم بود که ساخت آمریکا است».

به گزارش شبکه خبری آمریکایی، ویدئوهای موقعیت جغرافیایی را شناسایی کرده است که نشان می‌دهد چادرها در آتش در پی یورش به کمپ آوارگان داخلی موسوم به “کمپ صلح کویت 1” در آتش گرفته شده است.

در ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، سی‌ان‌ان به همان صحنه ارجاع داده که توسط چهار کارشناس تأیید شده که جزئیات مشابه از جمله تابلوی ورودی کمپ و کاشی‌های روی زمین، دم بمب GBU-39 ساخت آمریکا قابل مشاهده است.

در همین رابطه وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در پی حمله اسرائیل به حومه شهر رفح در جنوب نوار غزه، دست کم 45 نفر کشته و بیش از 200 نفر زخمی شدند که بیشتر آنها زن و کودک بوده‌اند.

تصاویر به دست آمده توسط CNN نشان می‌دهد که مناطق وسیعی از کمپ در رفح در شعله‌های آتش سوخته است و ده‌ها مرد، زن و کودک در تلاش برای یافتن پوششی در برابر حمله شبانه هستند. هنگامی که امدادگران آنها را از زیر آوار بیرون کشیدند، اجساد سوخته از جمله اجساد کودکان مشاهده شده است.

«کریس کاب اسمیت»، کارشناس تسلیحات انفجاری، روز سه‌شنبه به سی‌ان‌ان گفت که بمب GBU-39، ساخت بوئینگ، یک مهمات با دقت بالا «طراحی‌شده برای حمله به اهداف با اهمیت استراتژیک» است و منجر به خسارات جانبی کم می‌شود.

با این حال، کاب اسمیت، همچنین افسر سابق توپخانه ارتش انگلیس، گفت: «استفاده از هر مهمات، حتی با این اندازه، همیشه خطراتی را در یک منطقه پرجمعیت به همراه خواهد داشت».

ترور بال، یکی از اعضای ارشد سابق تیم خنثی کردن مهمات انفجاری ارتش ایالات متحده که همچنین این قطعه را به عنوان یک بمب GBU-39 شناسایی کرد.

او گفت: «بخش اصلی مهمات متمایز است و بخش هدایت و بال آن در مقایسه با مهمات دیگر بسیار منحصر به فرد است».

این خبر را در وبگاه اسکای نیوز عربی ببینید

نظر شما