شناسهٔ خبر: 66916978 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

نکونام: قهرمان واقعی فوتبال ما هستیم

سرمربی استقلال می‌گوید تا کنون نه برای استقلال حاشیه درست کرده و نه این کار را انجام می‌دهد و اگر روزی هم این تیم را ترک کند، پشت سرش را نگاه نمی‌کند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، استقلال موفق شد با یک گل از سد گل گهر سیرجان عبور کند. اما پیروزی پرسپولیس در دیدار همزمان باعث شد تا این سه امتیاز به یکی از تلخ‌ترین بردهای آبی‌ها در لیگ بیست و سوم تبدیل شود.

جواد نکونام در نشست خبری پس از این بازی حاضر شد که مشروح صحبت‌های سرمربی آبی‌ها را در زیر می‌خوانیم:

* می‌دانستیم با تیمی سازمان‌یافته بازی داریم

با توجه به شرایط حساسی که جدول دارد، می‌دانستیم که چطور بازی کنیم و چه فشاری باید وارد کنیم. می‌دانستیم با تیمی خوب و سازمان یافته بازی داریم. آنها تیمی هستند که شکل و سازمان تیمی فوق العاده‌ای دارند و بازی‌های آنها کم‌موقعیت است. در فاز حمله و دفاع کم موقعیت هستند. ما سعی کردیم پرفشار بازی کنیم. در 20 دقیقه اول فشار بیشتری آوردیم. شروع خوبی داشتیم، اما در ضربات آخر دقت کافی را نداشتیم که به گل برسیم. خدا را شکر در دقیقه 44 به گل رسیدیم و نیمه اول را بردیم. در نیمه دوم با توجه به تعویض‌هایی که حریف کرد ما هم تلاش کردیم تغییر تاکتیک ایجاد کنیم.

* آنها با خیال راحت بازی می‌کردند

بازی برای تیم حریف از نظر جدول اهمیت خاصی نداشت و فقط می‌خواستند که برنده باشند. آنها سقوط یا صعود نمی‌کردند و به همین دلیل با خیال راحت فوتبال بازی کردند. روی ضد حملات می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم، اما 3 امتیاز را نیاز داشتیم که آن را گرفتیم.

* همه در دل خودشان به مدعی بودن ما می‌خندیدند

وی در خصوص اینکه آیا به قهرمانی امید دارد یا نه گفت: من گفتم تا لحظه‌ای که اینجا هستم برای استقلال می‌جنگم. اگر روز اول به شما می‌گفتند که این تیم قرار است تا روز آخر برای قهرمانی بجنگد، همه در دل خودشان می‌خندیدند. دیدید که مربیان بزرگ همین لیگ اعلام کردند که استقلال نمی‌تواند مدعی باشد ولی بازیکنان و هوادارانمان نشان دادند که چقدر شهامت و بزرگی دارند. آنها کار بزرگی را انجام دادند تا به اینجا برسیم.

* هوادار می‌داند که چه کسی برای این تیم زحمت می‌کشد

دوست دارم در مورد هواداران صحبت کنم. وقتی که امروز ۷۰ هزار تماشاگر به استادیوم می‌آید و این جو را برای ما درست می‌کند، این نشان می‌دهد که ما کارمان را درست انجام داده ایم. هوادار فوتبال را می‌فهمد و متوجه می‌شود و می‌داند چه کسی برای این تیم زحمت می‌کشد. ما دوست داشتیم امروز بازی را ببریم و تمرکزمان روی بردن بود. خدا را شکر که شرمنده آنها نشدیم. تا روز آخر ادامه می‌دهیم و هر چیزی که خدا بخواهد برایمان رقم می‌خورد. همه چیز دست خداست و خدایی وجود دارد که همه چیز را می‌بیند. ما تلاشمان را می‌کنیم و هر چیزی که قسمتمان باشد به آن دست پیدا می‌کنیم.

* اجازه نمی دهم هر کاری که دوست دارند با استقلال بکنند

سرمربی استقلال در خصوص اینکه در این فصل انرژی و تمرکزش را صرف مسائل دیگری کرده از ولی اگر به ابتدای فصل برگرد کدام اشتباهش را تکرار نمی‌کند، گفت: نه اگر من نمی‌ایستادم، استقلال را می‌خوردند. اگر شرایط عادی بود و کسی بود... (مکث می‌کند) نمی‌دانم چه کلمه‌ای بگویم، ولی من ول می‌کردم و می‌رفتم. من بچگی خودم را به یاد می‌آورم که در اینجا، در امجدیه، پای تلویزیون یا رادیو برای استقلال گریه کرده‌ام. اجازه بدهم هر کاری که دوست دارند با استقلال بکنند و این تیم را مانند یک زمین خاکی اداره کنند؟

* کار درستم این بود که پای تیم و هواداران ایستادم

یکی از مشکلات ما این است که اگر ما اگر از الان نیز شروع کنیم بازیکن جذب کنیم، می‌بینیم که تیم‌های دیگر با سه یا چهار بازیکن جدید تیمشان کامل می‌شود. اما تیم من را ببینید. ما چند بازیکن باید بگیریم؟ چند تا یار باید بگیریم آیا اصلاً می‌توانیم بازیکن بگیریم؟ اصلا چند بازیکن وجود دارد که بخواهیم به خدمت بگیریم؟ این‌ها نکاتی است که باید به آن توجه کرد ولی به نظر من هیچ اشتباهی نکردم و کار درستم این بود که پای تیم و هواداران ایستادم چون آنها نیز به پای من ایستاده بودند و تا روز آخر برایشان جنگیدم.

* تا روزی که اینجا هستم برای نام استقلال می‌جنگم

اگر تیم‌هایی دیگر جای ما بودند و از رتبه‌های چهارم یا پنجم به جایگاه دوم می‌رسیدند، اتفاق خوبی برایشان رقم می‌خورد، اما تا هفته قبل که ما را پایین نیاورده بودند، صدر جدول بودیم این باعث افتخار من همکاران و هواداران است که سنگ تمام گذاشتند و من فقط می‌توانم بگویم تا روزی که اینجا هستم برای استقلال و نام استقلال می‌جنگم. هر کسی که را ببینم می‌خواهد به استقلال ضربه بزند، جلویش می‌ایستم.

* هرگز برای استقلال حاشیه درست نکرده و نخواهم کرد

فقط هم برای من استقلال مهم است و از این تیم چیز دیگری برای من مهمتر نیست چون هواداران را که می‌بینم بغض می‌کنم. چون آنها زندگی‌شان را گذاشته‌اند من خودم همچین حالتی را تجربه کرده‌ام. تا روزی که هستم می‌جنگم و روزی هم که نبودم می‌گویم خداحافظ و برای استقلال آرزوی موفقیت می‌کنم! بهترین‌ها را برای این تیم می‌خواهم و هیچ موقع در هیچ شرایطی برای استقلال نه حاشیه درست کرده‌ام و نه درست خواهم کرد. دنبال این هم نیستم که اگر روزی بروم، دائما پشت سرم را نگاه کنم. نه اصلاً! تا روزی که باشم فقط وظیفه‌ام را انجام می‌دهم. اگر نبودم بهترین‌ها را برای استقلال می‌خواهم چون استقلال عشق من است.

* مصدومیت دوم حسینی را ندیدم

نکونام در خصوص برخورد حسینی با تیرک دروازه در نیمه اول و مصدومیت او در نیمه دوم گفت: در صحنه اول که حسینی به تیر دروازه خورد و آسیب دید. ولی صحنه دوم را ندیدم. روی مصدومیت دوم داشتیم تعویض می‌کردیم که می‌گویند گویا پایش پیچیده است. من اصلاً متوجه آسیب‌دیدگی او نشدم. اما در صحنه اول به تیر دروازه خورد که خدا را شکر آسیب جدی ندید. اما روی مصدومیت دوم پایش پیچید که الان با یخ درمانی راهی رختکن شد و باید ببینیم که وضعیت او چه خواهد شد.

* زانوی پیمان زیرش گیر کرد

وی درباره وضعیت پیمان بابایی نیز پاسخ داد: خود پیمان برایم تعریف کرد و گفت در یک لحظه که توپ بین من و بازیکن حریف بود، بازیکن گل‌گهر من را از پشت هل داده و زانویم زیرم مانده است. این چیزی است که خود بابایی به من گفت. گویا زانوی او مقداری آسیب دیده است. فعلا روی محل آسیب‌دیدگی یخ گذاشته و او را تعویض کردیم. باید ببینیم تا فردا ببینیم چه اتفاقی رخ خواهد داد.

* برای همه ایده‌آل این است که بازی با پیکان با تماشاگر باشد

سرمربی استقلال درباره اینکه نظرش در خصوص مکان برگزاری بازی بعدی استقلال و پیکان چیست، پاسخ داد: اگر من الان چیزی بگویم، می‌گویند چرا این حرف را زدی. اگر هم حرف نزنیم می‌گویند چرا جواب ندادی. برای ما و همه، ایده‌آل این است که بازی در جایی برگزار شود که هواداران حضور پیدا کنند. در کل، در هفته آخر باید در دو استادیوم، دو جام قهرمانی باشد. به هر حال فوتبال است و خودتان می‌دانید که مس رفسنجان تیم فوق‌العاده‌ای است و از روزی که دوست خوبم محرم نویدکیا به این تیم آمده عملکرد خوبی داشته‌اند و فوق‌العاده کار کرده‌اند. پیکان هم تیم خوب و قابل احترامی است اول اینکه در مورد پیکان و رضا عنایتی باید بگویم همه خیالشان راحت باشد که همه شرافتمندانه بازی می‌کنند. موضوع شرف و این چیزها را برای ما درست کردند. اما قطعاً باید این اتفاق بیفتد و در دو استادیوم، شرایط یکسانی باشد تا هر تیمی که لیاقتش را دارد به قهرمانی دست پیدا کند.

* دوره شعبان بی‌مخ‌ها گذشته است

سرمربی استقلال در خصوص اینکه منظورش از اینکه تیم او را پایین آورده‌اند، چه کسانی است، گفت: اینکه منظورم چه کسی بود را همه در بازی‌های هفته قبل دیدند. چهار تیم در دو مسابقه با همدیگر بازی کردند و مشخص شد کی پایین آورد و کی پایین نیاورد! اگر چیزهایی که من شنیدم و اینکه می‌گویند (داور بازی پرسپولیس را) تهدید کرده‌اند، اگر اتفاق افتاده باشد بهتر است فوتبالمان را کنار بگذاریم و فوتبال بازی نکنیم، چون دوره شعبان بی‌مخ گذشته است.

* گفتم اگر ما را پایین بکشند، همه چیز درست می‌شود

بهتر است دوربین‌ها چک شود. استادیوم دوربین دارد و باید چک شود که این اتفاق رخ داده یا نه! دیدید چه اتفاقاتی برای استقلال خوزستان رخ داد و آن دیگر اظهر من الشمس است. بازی خودمان را هم دیدید، آن اتفاقات بود که تیم‌ها را جابه‌جا کردند! من ۹ هفته مانده به پایان لیگ گفتم زمانی که تیم ما را بتوانند پایین بیاورند، همه چیز خوب می‌شود و دیگر کسی در مورد شرف و مردانگی صحبت نمی‌کند. ولی فوتبال ادامه دارد و ما در این فوتبال هستیم.

* باید فقط برای آینده تیممان بجنگیم

وی در مورد اینکه اگر اشتباهات داوری نبود اکنون تیمش چه جایگاهی در جدول داشت، پاسخ داد: اینکه من بخواهم در مورد آن صحبت کنم، کار خاصی نمی‌شود انجام داد. نکته این است که ما باید فقط برای آینده تیممان بجنگیم.

* با چیزهای عجیب دیگری هم باید مبارزه می‌کردیم

فصول قبل را با امسال مقایسه نکنید. همین سیرجان را ببینید آن تیم چگونه برد. اگر تیمی با 12 امتیاز اختلاف قهرمان شود خودم به احترامش می‌ایستم و کلاه از سر برمی‌دارم. ما با همه جنگیدیم و با چیزهای عجیب دیگری هم باید مبارزه کنیم که دست ما نیست.

* قهرمان واقعی فوتبال ما هستیم

به افتخار تیمم و هواداران بلند می‌شوم و به افتخارشان دست می‌زنم. برنده و قهرمان واقعی فوتبال ما هستیم. این را کاملاً فوتبالی می‌گویم.

 

نظر شما