شناسهٔ خبر: 66915957 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

هرتزوگ از شهرک متولا بازدید کرد و قول بازگشت ساکنان را داد

صاحب‌خبر -

شفقنا- «اسحاق هرتزوگ» رئیس اسرائیل از شهرک متولا شمالی‌ترین شهر اسرائیل در مرز لبنان بازدید کرد و دیداری با شهردار آن و اعضای بخش امنیت مدنی و سربازان ذخیره ارتش اسرائیل داشت.

به گزارش شفقننا؛ وبگاه آرتی عربی نوشت: «هرتزوگ متعهد شد که علی‌رغم وضعیت فعلی، شهرک متولا برای صدها و هزاران سال آینده به حیات خود ادامه خواهد داد».

در بحبوحه ناامیدی مستمر ساکنان شمال و امتناع دولت از تعیین جدول زمانی برای بازگشت آنها، هرتزوگ گفت: “البته که حاکمیت اسرائیل تا مرزها گسترش می یابد، ما فقط به ساکنان اهمیت می دهیم، این جنگ در نهایت به هر طریقی پایان خواهد یافت».

وی افزود: «من با قاطعیت به شما و به ساکنان متولا می‌گویم: قطعاً به اینجا برمی‌گردیم و آرامش را به متولا و کل شمال باز می‌گردانیم.

دیوید آزولای رئیس شورای مستعمره متولا از رئیس اسرائیل تشکر کرد و گفت: “این دیدار یک غافلگیری خوشایند بود که باعث افزایش روحیه شد.”

شایان ذکر است که ساکنان شهرک‌های شمال اسرائیل بیش از هفت ماه است که تا پنج کیلومتری مرز لبنان، در بحبوحه درگیری‌های مرزی تقریباً روزانه با حزب‌الله که همراه با جنگ اسرائیل علیه حماس بود، تخلیه شده‌اند.

این خبر را در وبگاه آرتی عربی ببینید

نظر شما