شناسهٔ خبر: 66915945 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

توصیه‌های کاربردی طب سنتی برای تقویت قدرت باروری مردان

طب سنتی ایرانی توصیه‌های ساده و کاربردی برای تقویت قدرت باروری مردان ارائه می‌کند که رعایت آن‌ها می‌تواند به جلوگیری از بروز ناباروری در مردان کمک کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ ناباروری یکی از مشکلات شایع در جهان است که در حدود 15 درصد زوجین بروز می‌یابد. بر اساس آمارهای موجود، حدود 20 درصد از زوجین ایرانی که جمعیتی بالغ بر 3 میلیون نفر را شامل می‌شود دچار ناباروری هستند.

به چه زوجینی نابارور می‌گویند؟

طبق تعاریف، ناباروری به‌معنای عدم‌توانایی زوجین در بارداری بعد از یک سال آمیزش بدون پیشگیری است.

دلایل ناباروری چیست؟

علت نازایی در زنان شامل ابتلا به اندومتریوز، مشکلات تخمک‌گذاری، سندرم تخمدان پلی‌کیستیک، مشکلات هورمونی و... است اما ناباروری تنها یک مشکل زنانه نیست و عوامل مردانه نیز در آن مؤثرند و حدود 50 درصد موارد را شامل می‌شوند. اسپرم‌های غیرطبیعی، تعداد کم اسپرم‌ها، مشکلات هورمونی، واریکوسل، چاقی، جراحی دستگاه تناسلی، اعتیاد، مصرف دخانیات و ابتلا به برخی از بیماری‌ها از عوامل قابل ذکر در بروز ناباروری در مردان است.

راهکارهایی برای تقویت باروری در مردان

طب سنتی ایرانی توصیه‌هایی برای تقویت باروری در مردان دارد که رعایت این تدابیر می‌تواند علاوه بر تقویت قدرت باروری در مردان سالم، به بهبود روند درمان ناباروری و پیشگیری از آن نیز کمک کند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

ورزش کردن؛ داشتن فعالیت بدنی کافی باعث تقویت قدرت باروری در مردان می‌شود. مردانی که فعالیت بیشتری دارند سطح هورمون‌ها و تولید اسپرم بهتری خواهند داشت. انجام حرکات ورزشی یا پیاده‌روی سریع به‌مدت روزانه 30 تا 45 دقیقه می‌تواند به تقویت قدرت باروری مردان کمک کند، در عین حال، انجام ورزش‌های بسیار سنگین و شدید و استفاده از هورمون‌ها و مکمل‌های غیرمجاز می‌تواند منجر به بروز اختلال در باروری فرد شود.

خواب کافی؛ مدت‌زمان خواب مناسب 7 تا 8 ساعت است. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که خواب کوتاه‌مدت و کمتر از 6 ساعت با بروز ناباروری در مردان مرتبط است. مدیریت استرس و غم نیز باعث بهبود باروری در مردان می‌شود.

مصرف برخی غذاها به تقویت قدرت باروری مردان کمک می‌کند. این غذاها شامل نخودچی، انجیر، مویز، مربای هویج، مربای شقاقل، مربای بالنگ، شیربرنج، حریره بادام و حریره نارگیل است.

تقویت باروری مردان گرم‌مزاج

شناخت مزاج هر فرد، به بهبود وضعیت سلامتی او کمک بسیاری می‌کند. در صورتی که مردی علائم گرمی مزاج داشته باشد برای تقویت باروری باید از مصرف ادویه‌های گرم پرهیز کند. مصرف مرغ و ماهی کبابی، ماست و دوغ، جو، گندم، کاهو، کدو، اسفناج، زرشک، آب انار شیرین و سکنجبین می‌تواند برای این افراد مفید باشد.

تقویت باروری در مردان سردمزاج

در صورتی که فرد دارای مزاج سرد است بهتر است از مصرف ترشیجات و سرکه پرهیز کند و از زرده تخم‌مرغ، کوکوی نخود، زعفران، دارچین و پیاز داخل غذا، گوشت گوسفند، مرغ و کبک بیشتر در غذاها استفاده کند. مصرف غذاهایی همچون نخودآب، خوراک لوبیا و شویدپلو نیز به این افراد توصیه می‌شود.

طب ایرانی , بهداشت و درمان , تغذیه سالم ,

انتهای پیام/+

نظر شما