شناسهٔ خبر: 66912945 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

عکسی که از راز مهم عربستان و امارات پرده برداشت/ اختلافی که عریان شد

اقتصادنیوز : در حالی که برخی از اختلافات بین دو کشور عرب خلیج فارس تایید شده، اما بعید است که چنین مخالفت خوانی هایی زمینه ساز رویارویی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، در هفته های اخیر ناظران و منابع سیاسی گمانه زنی هایی را در باب اختلاف ها میان ابوظبی و ریاض مطرح کرده و می گویند، تنش میان دو بازیگر به جایی رسیده که ولیعهد سعودی و رئیس‌جمهور امارات دیگر با هم صحبت نمی‌کنند. در همین راستا اخیراً عکسی از دیدار دو رهبر عرب خلیج فارس در استان شرقی پادشاهی در شبکه های اجتماعی دست به دست شده است. هرچند همین تصویر نیز به تردیدها درباره شکاف میان دو رهبر عرب پایان نداده است.

 

امواج مدیا با انتشار گزارشی در این باره نوشت: انور قرقاش مشاور رئیس جمهور امارات در امور دیپلماتیک در واکنش به دیدار رهبران دو کشور امارات و عربستان گفت: ارتباط، همکاری و همگرایی با پادشاهی مسیر رفاه، ثبات و امنیت در سراسر منطقه است. همزمان نهیان بن سیف آل نهیان، سفیر امارات متحده عربی در عربستان سعودی، این رویداد را به عنوان دیداری با عزم و قدرت توصیف کرده و گفته، این رخداد نشان دهنده مرحله جدیدی از برادری ریشه دار و توسعه سازنده به نفع منطقه است. جزئیات نشست اعلام نشده است. با این حال، در میانه گمانه زنی ها در باب شکاف ادعایی بر سر رشته ای از اختلافات - از جمله رقابت بر سر مسائل تجاری و منطقه ای - برخی از منابع داخلی با استناد به این عکس می گویند رهبران امارات و عربستان رویاروی هم قرار گرفته اند.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «راز مگوی عربستان و امارات فاش شد/ عکسی که دست بن‌سلمان و بن‌زاید را رو کرد» بخوانید.

نظر شما