شناسهٔ خبر: 66912335 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران:

وضعیت کیفیت هوای آمل و نکا ناسالم و آلوده است

ساری- مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: وضعیت داده های هوا و وقوع ریزگردها سبب شده تا هوای استان در حوزه آمل ناسالم و نکا خطرناک و بالاتر از استاندارد گزارش شده است.

صاحب‌خبر -

عطاء الله کاویان در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وقوع ریزگرد در استان گفت: اوایل صبح روز سه شنبه داده‌های سنجش کیفیت هوا در استان نشان داد که شاخص کیفیت هوا در سه ایستگاه نکا، آمل و چالوس و روند افزایشی دارد.

وی گفت: این افزایش داده‌های شاخص کیفیت هوا نشان داد که دیروز در هر سه ایستگاه بالاتر از استاندارد، ناسالم و خطرناک بوده است.

وی با اشاره به اینکه سه ایستگاه پایش هوا در استان فعال بوده و داده‌ها به صورت لحظه‌ای ثبت می‌شود، گفت: بررسی‌ها داده‌های ماهواره‌ای نشان داد که ریزگردها از صحرای قره قرم بلند شده و با همراه شدن جریانات از غرب استان وارد مازندران شده است.

کاویان با بیان اینکه افزایش شاخص کیفیت هوا در چالوس مشاهده شد، گفت: در حال حاضر روند شاخص کیفیت هوا در چالوس رو به پاکی، در آمل ناسالم ولی در نکا شاخص خطرناک است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با عنوان اینکه در اطراف ایران شش کانون ریزگردها وجود دارد، افزود: یکی از مهمترین کانون‌ها صحرای قره قوم ترکمنستان است و باید با تقویت دیپلماسی بین المللی، مسائل حوزه محیط زیست و بین المللی پررنگ پیگیری شود.

وی گفت: سال قبل دو مورد تحت هجوم ریزگرد صحرای قره قوم قرار گرفتیم

نظر شما