شناسهٔ خبر: 66911426 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

تفرقه شدید میان اصولگرایان مجلس در روز انتخابات هیات رئیسه/ این گروه از قالیباف حمایت کرد

جبار کوچکی‌نژاد، منتخب مردم رشت و خمام در مجلس دوازدهم به پیام انتخابات هیات رئیسه مجلس دوازدهم اشاره کرد و گفت: وحدت تیم قالیباف و فراکسیون مستقلین رای ایشان را بالا برد .

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، او با اشاره به آرای برخی از نامزدهای انتخابات هیات رئیسه مجلس در گفتگو با دنیای اقتصاد اظهار کرد: این موضوع نشان‌دهنده تفرقه شدید میان جریان‌های اصولگرایی است.

این منتخب مجلس دوازدهم تصریح کرد: نگاه‌های مختلفی در مجلس وجود دارد. اما برای تحلیل اینکه مجلس به کدام مسیر می‌رود باید صبر کرد. کوچکی‌نژاد تاکید کرد: فراکسیون انقلاب اسلامی با دو جلسه‌ای که برگزار کردند، دچار انشقاقی شده است. از سوی دیگر مستقلین و اصلاح‌طلبان در حال منسجم کردن خود‌ هستند. بنابراین وزن‌کشی‌های مجلس مشخص نیست. اعضای فراکسیون مستقلین حدود 80 نفر هستند. جریان انقلاب نیز حدود 100 نفر هستند و به نظر می‌رسد  یک فراکسیون دیگر تشکیل شود. البته این فراکسیون تقریبا شکل گرفته و روز گذشته جلسه داشتند، اما هنوز نامی برای این فراکسیون انتخاب نشده است.

رای تاثیرگذار مستقلین

علاوه بر این مهرداد لاهوتی، منتخب مردم لنگرود و عضو فراکسیون مستقلین مجلس دوازدهم با اشاره به تاثیر رای مستقلین در انتخابات هیات رئیسه مجلس اظهار کرد: مستقلین بسیار تاثیرگذار هستند و معادله را به هر طرف می‌توانند تغییر دهند. 85 نفر فرم حضور در فراکسیون مستقلین را پر کرده‌اند و به نظر می‌رسد تعداد اعضای فراکسیون مستقلین مجلس دوازدهم به 100 نفر هم برسد. روز دوشنبه با جمع‌بندی که در فراکسیون مستقلین داشتیم قرار بر این شد که یکپارچه از قالیباف دفاع کنیم و شاید اگر ما انسجام ایجاد نمی‌کردیم معادله به چیز دیگری تبدیل می‌شد. او ادامه داد: حضور مستقلین در این دوره مجلس متفاوت با سایر دوره‌ها است. اما چون سال اول مجلس است، در جمع‌بندی‌ها دوستان نظرشان این بود که برای کرسی ریاست و نواب کاندیدا نداشته باشیم.

بنابراین تنها برای ناظران کاندیدا معرفی کردیم و براین اساس نوری‌قزلجه توانست به هیات‌رئیسه راه پیدا کند. البته ابتدا قرار بود پزشکیان برای نایب‌رئیسی کاندیدا شود، اما منصرف شد. لاهوتی خاطرنشان کرد: پیش از انتخابات هیات رئیسه مجلس-فراکسیون مستقلین- جلساتی را با قالیباف داشتیم و با ایشان صحبت کردیم. او در خصوص وزن جریانات سیاسی مجلس اظهار کرد: مستقلین و اصلاح‌طلبان مجلس حدود 100 نفر هستند. بنابراین جریان مقابل حدود 190 نفر هستند. غضنفرآبادی با 102 رای رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی شد و نبویان نیز 84 رای کسب کرد. بنابراین 102 نفر از اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی از قالیباف حمایت کردند و بقیه آرایی که ایشان در ریاست مجلس کسب کرد، رای فراکسیون مستقلین به قالیباف بود. اگر آرای ذوالنوری را با آرای متکی و آرای باطله جمع بزنید تقریبا همان آرای نبویان در انتخابات ریاست فراکسیون انقلاب اسلامی می‌شود. این منتخب مجلس دوازدهم‌ تصریح کرد: رای قالیباف در انتخابات هیات رئیسه مجلس، ترکیبی از 102 نفر دوستان فراکسیون انقلاب و مستقلین بود.

 

نظر شما