شناسهٔ خبر: 66905739 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

نماینده پارلمان لبنان بیان کرد؛

برائت از مشرکین یکی از راهکارهای رسیدن به وحدت است

حوزه/ عملیات وعده صادق زبونی اسرائیل را بیش از پیش در برابر جهانیان آشکار ساخت و ثابت کرد که اسرائیل محو شدنی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه، به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ادیان و مذاهب هفتمین وبینار تخصصی «حج ابراهیمی؛ از توحید تا برائت» با سخنرانی دکتر علی فیاض استاد دانشگاه و نماینده پارلمان لبنان برگزار شد.

دکتر علی فیاض، مناسک حج امسال را استثنایی خواند و گفت: مناسک حج یک موضوع اعتقادی، دینی و سیاسی است و امسال باید به بعد سیاسی آن اهمیت بیشتری داد. امام خامنه‌ای(حفظه الله) در آخرین سخنرانی خود به نکات مهمی در تأکید بر شعائر ابراهیمی اشاره کردند و حج امسال را حج برائت نامگذاری کردند چراکه این موضوع اهمیت ویژه‌ای دارد و ایشان با تبیین فلسفه حج ابراهیمی و لزوم وحدت مسلمین در اعلان برائت از دشمنان اسلام و انسانیت بار دیگر هوشمندانه تمام تلاش‌های آمریکا در حمایت از رژیم غاصب صهیونیستی را به چالش کشیدند و برائت از مشرکین را یکی از راهکارهای رسیدن به وحدت دانستند.

نماینده پارلمان لبنان افزود: رژیم صهیونیستی در صدد بود با ایجاد ائتلافی بین ادیان ابراهیمی و انعقاد توافقات ابراهیم یا همان پیمان آبراهام، پوششی برای عادی سازی روابط برخی کشورهای اسلامی با خود ایجاد کند. اما عملیات طوفان الاقصی، یک رویداد تاریخی بزرگ به‌وجود آورد که صحنه کاملاً جدیدی را برای کل منطقه رقم زد و چهره اصلی رژیم کودک‌کش صهیونیستی را آشکار کرد و این عملیات غرور آفرین باعث شد در کنار این رژیم جعلی برخی دیگر از کشورها، همچون آمریکا و نهادهای بین‌المللی مدعی آزادی و حقوق بشر رسوا شدند، و در معرض قضاوت افکار عمومی قرار گرفتند.

وی گفت:حج ابراهیمی برای تقرب به خدا و کناره گیری از مشرکان و دست کشیدن از همه کسانی است که از حدود الهی تجاوز می‌کنند و ما باید همراه با بعد توحیدی حج به بعد سیاسی آن نیز توجه داشته باشیم و حج امسال باید ثابت کند که مسئله تجاوز به فلسطین مسلمانان را آزار می‌دهد و آرمان حمایت از فلسطین در میان امت اسلام زنده است.

این تحلیلگر مسائل خاورمیانه خاطرنشان کرد؛ کسانی که با توطئه بر علیه مردم فلسطین به رژیم کودک‌کش اسرائیل در ارتکاب این جنایات بی شرمانه در قبال مردم مظلوم غزه کمک می‌کنند بدانند بزودی شکست سختی خواهند خورد و عملیات وعده صادق زبونی اسرائیل را بیش از پیش در پیش جهانیان آشکار ساخت و ثابت کرد که اسرائیل محو شدنی است.

نماینده پارلمان لبنان در پایان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و رهبر فرزانه انقلاب دلسوز مردم مظلوم جهان است و فرمایشات امام خامنه‌ای(حفظه الله)، در راستای منافع جهان اسلام و مردم فلسطین است گفت: حج امسال تبری از همه کسانی است که رنج مردم فلسطین و مردم غزه را نمی‌بینند و از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند. تبری از این افراد یک موضع دینی، اصولی و بزرگترین وظیفه‌ای است که همه امت اسلام در این برهه‌ی خطیر در قبال آن احساس تکلیف کرده‌اند.

نظر شما